دسته‌بندی نشده, دوربین, دوربین مدار بسته

قابلیت زوم در دوربین های مداربسته

چند مدل لنز مختلف دوربیت مداربسته

امروزه استفاده از دوربین های مداربسته به درجه بالاتری رسیده و تقریبا می توان گفت که در اکثر محیط ها از این نوع دوربین ها استفاده می کنند. استفاده از دوربین های سیم کارتی برای برخی مکان ها جز واجبات است. با نصب دوربین های مداربسته، می توان از محیط و مکان خود محافظت و کنترل کرد. اگر از دوربین های مخفی استفاده کنید، می توانید بر هر سوژه ای در مکان نظارت داشته باشید.

 استفاده از دوربین های مداربسته این امکان را به کاربران خود می دهد؛ که بتوانند محیط را کنترل کنند و از هر گونه خطایی مطلع شوند. مشاهده کردن منطقه دور توسط دوربین های مداربسته می تواند سخت باشد، اما با وجود قابلیت زوم کردن می توان محیط دور را زوم و مشاهده کرد. در دوربین های مداربسته قابلیتی به نام زوم کردن دیجیتال وجود دارد که می توانید با وجود آن سوژه مورد نظر خود را زوم و مشاهده کنید.

در برخی از مکان ها ممکن است فیلمی در دوربین مداربسته مشاهده شود و نگاه کردن به آن ضروری باشد، در این مواقع می توان، نقاط دور محیط در دوربین را با قابلیت بزرگ نمایی لنز دوربین مداربسته مشاهده کرد.

دو مدل دوربین مداربسته

لنزهای دوربین مداربسته

انواع بزرگ نمایی لنز های دوربین مداربسته

 لنزهای بزرگ نمایی سیستم های دوربین مداربسته می توانند شامل دو نوع باشند، که در ادامه آن ها را معرفی می کنیم:

  • بزرگنمایی دیجیتال

زوم دیجیتال را می توان زوم غیر واقعی دانست و ممکن است برای شما نیز این سوال پیش بیاید که منظور از زوم غیر واقعی چه می تواند باشد؟.. در زوم غیر واقعی یا بزرگ نمایی دیجیتال هیچ گونه تغییری در فاصله کانونی دوربین اتفاق نمی افتد و بزرگ نمایی لنز فقط به صورت نرم افزاری می تواند اجرا شود.

  • بزرگنمایی اپتیکال

زوم اپتیکال را می توان به این شکل معنی کرد که در این نوع زوم، فاصله کانونی می تواند کاملا تاثیر گذار باشد؛ با تغییر فاصله کانونی می توان، عمل زوم را انجام داد. در دوربین های مداربسته بزرگ نمایی اپتیکال توسط فاصله کانونی انجام می شود، اما در بزرگ نمایی دیجیتال این عمل را فقط می توان با نرم افزار انجام داد.

یک عدد دوربین مداربسته

خرید دوربین مخفی

قابلیت زوم دیجیتال

زوم اپتیکال قابلیت این را دارد که تصاویر یا فیلم را به صورت دستی بزرگ کند و این روش با  تغییر فاصله کانونی صورت می گیرد. در زوم کردن دیجیتال عمل بزرگ نمایی مانند برش دادن تصاویر با نرم افزارهای کامپیوتری صورت می گیرد. در روش زوم دیجیتال قسمت زاویه دید تصویر، باریک تر شده و برش داده می شود. زمانی که تصویر برش داده شده می توان آن را به صورت زوم شده مشاهده کرد. با برش دادن تصویر و باریک کردن زاویه دید، عمل زوم کردن انجام می شود.

مزیت زوم دیجیتال در دوربین مداربسته

بزرگ نمایی لنز دوربین مداربسته توسط زوم دیجیتال می تواند، مزایا و معایبی نیز داشته باشد. مزیت استفاده از زوم دیجیتال مشاهده کردن تصویر زوم شده در مانیتورهای کوچک است. اگر شما از مانیتورهای کوچک برای مشاهده کردن تصاویر استفاده می کنید و قصد بزرگ نمایی کردن تصاویر را دارید، می توانید از قابلیت زوم کردن دیجیتال استفاده کنید. با استفادع از این روش جزییات تصاویر خود به راحتی می توانید ببینید.

معایت زوم دیجیتال در دوربین

زوم کردن دیجیتال علاوه بر داشتن مزایا می تواند، معایبی هم داشته باشد. از معایب استفاده از زوم دیجیتال می توان به کیفیت تصاویر اشاره کرد. در این روش نمی توان، تصاویر را تا چندین برابر زوم کرد و انتظار داشت تصاویر با کیفیت بالایی قابل مشاهده باشد. برای بهبود کیفیت تصاویر و جلوگیری از این معایب، می توان از نرم افزارهای بهبود کیفیت استفاده کرد و کیفیت تصاویر مورد نظر را بالا برد.

چندین لنز دوربین

زوم دیجیتال دوربین سیم کارتی

روش کار بزرگنمایی دیجیتال

اگر شما قصد خرید پکیج دوربین مداربسته را دارید، بهتر است روش کار بزرگ نمایی دیجیتال را بدانید و از آن برای زوم کردن تصاویر دستگاه شنود یا دوربین کوچک استفاده کنید. برای بزرگ نمایی تصویر کافی است، شما با استفاده از دستکاری کردن تصاویر را بزرگ کنید.

نکته که لازم است در مورد این روش رعایت کنید، این است که در بزرگ نمایی کردن، کیفیت تصاویر را در نظر داشته باشید و آن ها را طوری زوم نکنید که افت کیفیت داشته باشند.

دوربین مداربسته با زوم اپتیکال

برای خرید دوربین مخفی بهتر است؛ با روش کار زوم اپتیکال نیز آشنا شوید. اگر می خواهید با استفاده از روش بزرگ نمایی لنز اپتیکال تصاویر مورد نظر را زوم کنید، کافی است فاصله کانونی را تغییر دهید؛ با این روش کیفیت تصاویر شما از بین نخواهد رفت و می توانید جزییات سوژه را با دقت بالا مشاهده کنید.

 

یک عدد دوربین مداربسته با بک گراند شهر

زوم کردن تصاویر با دوربین های مداربسته

بزرگ نمایی ترکیبی

یکی دیگر از روش هایی که می توان توسط آن سوژه مورد نظر را زوم کرد، استفاده از بزرگ نمایی ترکیبی است. در دوربین سیم کارتی این روش، می تواند ترکیبی از بزرگ نمایی اپتیکال و دیجیتال باشد. در این روش، هم خاصیت اپتیکال و هم دیجیتال می تواند تاثیر بگذارند.

 بزرگ نمایی ترکیبی را با ارائه یک مثال می توان به طور واضح توصیح داد؛ اگر زوم اپتیکال یک دوربین 30x و زوم دیجیتال آن 20x باشد، زوم کل دوربین می تواند ضربی از این دو زوم باشد و در نهایت زوم کل 600 برابر می شود.

دو مدل دوربین مداربسته بر روی دیوار

زوم دیجیتال در دستگاه های شنود

دو نکته ای که در زوم کردن دوربین مداربسته می تواند تاثیر بگذارد، درصد رزولوشن و فاصله کانونی لنز است و این دو، مهم ترین مسئله در بزرگ نمایی لنز به حساب می آیند. اگر درصد رزولوشن و فاصله کانونی یک محیط مناسب باشد، زوم با کیفیت تری را می توان تحویل گرفت.

جمع بندی

در این مقاله، بزرگ نمایی دیجیتال را در دوربین سیم کارتی مورد بررسی قرار دادیم و در مورد بزرگ نمایی لنز دوربین های مداربسته صحبت کردیم. زوم دیجیتال با برش تصویر اتفاق می افتد، در صورتی که زوم اپتیکال با تغییر فاصله کانونی تصویر انجام می شود. استفاده از بزرگ نمایی کردن تصاویر می تواند این امکان را به مخاطب بدهد که جزییات سوژه مورد نظر را مشاهده کند.

شما میتوانید انواع دوربین های مداربسته و همچنین انواع ردیاب خودرو از سایت ما خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *