دوربین, دوربین مدار بسته

خرید دوربین برای آسانسور

دوربین-مداربسته-برای-آسانسور

 

دوربین کوچک آسانسور دارای کاربردهای گوناگونی است. یکی از علت های مهم نصب این دوربین در آسانسور، نظارت بر رفت و آمد مناطق مختلف بوده تا در صورت رخ داد اتفاقاتی نظیر دزدی، درگیری و … به ثبت برسند و به نیروی انتظامی تحویل داده شوند. علاوه بر آن می توانید از امور دیگری همچون خراب کردن آسانسور، اسباب کشی های سنگین و استفاده بی مورد از آسانسور با خبر شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این دوربین ها با ما همراه باشید.

معرفی دوربین مداربسته آسانسور

آسانسورها، دارای بیشترین رفت و آمد هستند. پس جهت نظارت بر محل، می بایست دوربین مداربسته آسانسور نصب شود. به دلیل محرک بودن آسانسورها، متصل کردن دوربین آسانسور به dvr یا nvr اندکی دشوار خواهد بود. زیرا دوربین هایی که بر روی دیوارها نصب شده اند را می توان به وسیله یک کابل به یک دستگاه ضبط متصل نمود. اما به این دلیل که کابین آسانسور محرک بوده، می بایست دوربین را طوری در محل قرار داد که تصاویر به وضوح دیده شوند.

عملکرد دوربین مداربسته برای آسانسور

معمولا در آسانسورها به منظور انتقال اطلاعات مختلف از تراول کابل استفاده می شود. این کابل به صورت مستمر حرکت می کند. این کابل ها بسیار با کیفیت و با دوام هستند. این قطعه به دو دسته تخت و گرد تقسیم می شود. نوع گرد آن انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد؛ اما نوع تخت آن متداول تر بوده است.

نمایی از دوربین مداربسته درون آسانسور

دوربین مداربسته آسانسور

منتقل کننده و گیرنده لیزری از دیگر قطعات دوربین ها به شمار می روند. فرستنده ها در پایین کابین های آسانسورها قرار می گیرند و گیرنده نیز در سطح شفت آسانسور قرار داده می شود. در نهایت دوربین ها نیز به وسیله یک کابل در سقف آسانسورها قرار خواهد گرفت. منتقل کردن اطلاعات توسط لیزر زمانی دشوار خواهد بودکه چاه آسانسور دارای غبار باشد. پس بهتر است گاهی آن را بررسی نمایید.

چراغ هایی که در دوربین های مداربسته درون آسانسور وجود دارند بسیار هوشمند هستند و به راحتی می توانند افراد را پیدا و شناسایی نمایند. اما باید هر چند وقت یک‌بار مورد بررسی قرار گیرند. علاوه بر آن باید زاویه های دوربین در کابین آسانسور به گونه ای در نظر گرفته شوند که تمامی قسمت ها قابل مشاهده باشند.

همچنین فناوری به نام WDR نیز برای حرکت آسانسور و اختلال در دوربین ها ایجاد شده که سبب می گردد زمانی که در آسانسورها باز و بسته می شوند، به کیفیت تصویر صدمه ای وارد نگردد.

در آسانسورهای جدیدی که تولید شده اند، مکان نصب دوربین مشخص گردیده است. دوربین در این آسانسورها بالای دکمه ها قرار می گیرند. از دیگر قطعات مورد نیاز برای این دوربین ها، دستگاه DVR یا NVR نام دارد که با توجه به مدل دوربین و به وسیله کابل به دوربین متصل می شود. این دستگاه به پردازش اطلاعات می پردازد.

فردی درحال نصب دوربین مداربسته برای آسانسور

مکان قرار گیری دوربین در آسانسور

مشخصات فنی دوربین مناسب برای آسانسور

داشتن عدسی مناسب یکی از شرط های اساسی در دوربین آسانسور به شمار می رود. پکیج دوربین مداربسته باید دارای کیفیت بالایی باشد. علاوه بر آن برای جلوگیری از دزدیده شدن این دوربین ها می توانید از دوربین هایی که مخفی و جمع و جور هستند استفاده نمایید.

یکی دیگر از قابلیت های مهمی که دوربین های آسانسور باید از آن برخوردار باشند، اتصال بدون سیم است. به این دلیل که وجود سیم ها باعث می شود که دوربین هنگام حرکت دچار نویز شده و در نهایت سبب به وجود آمدن خرابی در تصویر خواهد شد.

لنز Wide از دیگر قطعاتی است که باید در دوربین های آسانسورها مورد استفاده قرار گیرد. با این لنز، زاویه دید وسیع تری به وجود می آید. زاویه دید به صورت افقی باید هشتاد و پنج و به صورت عمودی باید هفتاد و پنج درجه باشد.

به این ترتیب می توان بر کل فضا تسلط داشت و تمامی نقاط را مشاهده نمود. WDR یک فناوری بسیار پرکاربرد است که به وسیله آن می توانید دید را واضح تر کنید. به این دلیل که ممکن است لنز دوربین به واسطه وجود نور زیاد از حد، به خوبی کار نکند و تصویر واضحی نداشته باشیم.

نمایی از دید دوربین های مختلف که مدل نمایش آن را نشان میدهد

WDR دوربین مداربسته

انواع دوربین مداربسته مناسب برای آسانسور

  • دوربین بی سیم

دوربین بی سیم دوربینی است که داده ها را به وسیله باند به گیرنده بی سیم انتقال می دهد. اغلب دوربین های بی سیم به کابل یا سیم برق احتیاج دارند. اما برخی از این دوربین ها به وسیله باتری فعالیت می کنند.

استفاده از این نوع دوربین، بسیار کم هزینه خواهد بود. به همین دلیل استفاده از آن بسیار رواج دارد. این دوربین ها، به راحتی قابل استفاده هستند و ویدئوها بدون سیم و از طریق اینترنت قابل دسترسی قرار خواهند گرفت.

  • دوربین های سیم دار

دوربین های سیم دار به صورت مستقیم و به وسیله کابل به دستگاه DVR یا  متصل می شوند. برای همین سیگنال به دلیل داشتن تداخل قطع نشده و عوامل بیرونی تأثیری بر آن نخواهند داشت. دوربین های کابلی به دلیل با ثبات بودن در عملکرد، بسیار مناسب هستند. انتخاب نوع بی سیم یا کابلی به عوامل مختلفی بستگی دارد. دوربین هایی که به وسیله کابل کار می کنند از چند دوربین آنالوگ و یک ضبط کننده دیجیتال DVR تشکیل گردیده اند.

این نوع از دوربین ها، بسیار قدیمی هستند. دوربین کابلی، به وسیله یک عدد کابل به اینترنت متصل می شود. این دوربین ها یا به وسیله کابلی مجزا به اینترنت متصل خواهند شد یا توسط یک کابل PoE به اینترنت و منبع اتصال می یابند.

نوعی دوربین مدابرسته بی سیم

دوربین مداربسته بی سیم

این دوربین های کابلی مزایای زیادی دارند که می توان به امنیت بالای آن ها نسبت به سایر دوربین ها اشاره کرد. علاوه بر آن، تداخل های این دوربین های کابلی کم تر از دوربین های بی سیم خواهند بود.

دوربین های کابلی تا زمانی که از کابل سالمی برخوردار باشند، کیفیت تصاویر و ویدیوی بالایی خواهند داشت. اما دوربین های بی سیم ممکن است توسط عوامل بیرونی تحت تأثیر قرار گرفته و تصاویر را به صورت مناسبی نمایش ندهند. تأسیسات گسترده ای را می توانید به آسانی و به وسیله دوربین های مداربسته کابلی پشتیبانی نمایید.

مقایسه دوربین کابلی با سایر دوربین های آسانسور

کیفیت تصاویر این دوربین ها همواره واضح خواهند بود. علاوه بر آن، دوربین های کابلی امنیت بیشتری نسبت به سایر دوربین ها دارند؛ به این که امکان هک کردن این نوع دوربین ها وجود نخواهد داشت. کابل موجود در این دوربین ها یک فضای خصوصی را ایجاد می کند که کسی قابلیت دسترسی به آن را ندارد. این دوربین ها به ویژه در مکان ها و اداراتی که به امنیت زیادی احتیاج داشته باشند مورد استفاده قرار می گیرند.

اما باید توجه نمایید زمانی که به کابل دسترسی داشته باشند می توانند آن را قطع کنند و دستگاهی که اطلاعات را ضبط می کند به راحتی دزدیده شود. به همین دلیل باید سیم های آن را به صورت کامل پنهان نموده تا نتوانند آن را بیابند. همچنین باید گفت که استفاده از دوربین های مختلف در سیستم های کابلی به راحتی امکان پذیر است.

کابل دوربین مداربسته

کابل دوربین های مداربسته

در نتیجه اگر فضایی که قصد دارید تا دوربین را در آن جا نصب کنید از مساحت زیادی برخوردار است، پیشنهاد می شود تا از دوربین های مداربسته کابل دار استفاده نمایید. اما از معایب دوربین های کابلی می توان به وقت گیر بودن نصب آن ها اشاره کرد. همچنین این دوربین ها به دلیل کابل های زیادی که دارند به آسانی قابل جا به جایی نخواهند بود.

نصب دوربین مداربسته در آسانسور

برای نصب دوربین مداربسته در آسانسور باید دوربین را در جایی مخفی کنید. در غیر این صورت ممکن است به راحتی دوربین را یافته و آن را خارج نمایند. نکته دیگری که باید در رابظه با دوربین های مداربسته رعایت نمایید لنز آن ها بوده به این دلیل که قطعه ای حساس است.

به همین دلیل برای جلوگیری از آسیب دیدن آن باید کاوری را روی آن قرار دهید. نکته دیگر این است که برای پیگیری حوادثی همچون دزدی باید دوربینی را انتخاب نمایید که صدا را نیز ضبط کند. به این ترتیب پیگیری سارق یا متخلف ساده تر خواهد بود. به این ترتیب دوربین وظیفه دستگاه شنود را نیز انجام می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در در رابطه با دوربین سیم کارتی، دوربین سیم دار و بی سیم با مشاوران ما ارتباط برقرار نمایید.

نمایی از صفحه کیبورد دوربین مداربسته

قیمت دوربین های مداربسته

قیمت دوربین مخصوص آسانسور

دوربین های آسانسور، همان طور که گفته شد دارای مدل های مختلفی هستند. با توجه به نوع دوربین ها، امکانات و کیفیت آن ها، میزان هزینه پراختی برای تهیه آن ها نیز متغیر خواهد بود. اما شما می توانید با مراجعه به سایت های معتبر، این دوربین ها را با کیفیت و قیمت واقعی، خریداری نمایید.

جمع بندی

دوربین های مداربسته دارای انواع مختلفی هستند. نوع جدید این دوربین ها بدون نیاز به سیم کار می کنند. اما این دوربین های بی سیم ممکن است به دلیل وجود عوامل متعددی دچار اختلال شوند. به همین علت دوربین های مداربسته سیم دار طرفداران بیشتری را به خود اختصاص داده اند. اکنون با شناخت دوربین های مختلف، می توانید متناسب با نیاز خود آن ها را خریداری نمایید. همچنین رادار دارای انواع مختلف ردیاب موتور سیکلت و دستگاه های فرکانس یاب میباشد که میتوانید بهترین را برای خود انتخاب و خریداری فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *