دوربین, دوربین مدار بسته

خرید دوربین واجب تر است یا دزدگیر اماکن؟

خرید دوربین واجب تر است یا دزدگیر اماکن؟

امروزه از محصولات مختلف برای نظارت به محیط های تجاری و مسکونی استفاده می شود. از محصولات کاربردی برای نظارت بر رفت و آمدها در محیط های مختلف می توان به دوربین مدار بسته و دزدگیر اماکن اشاره کرد. اما شاید این سوال شما هم باشد که بهتر است که از کدام سیستم حفاظتی استفاده کنید؟ در این مطلب، به این سوال شما به صورت کامل پاسخ خواهیم داد.

کارکرد دزدگیر اماکن چیست؟

دزدگیر اماکن جزو وسایلی است که برای جلوگیری از سرقت در محیط های تجاری و منازل مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد. اگر فرد مشکوکی وارد محیط ساختمان شود، آژیر خطر دزدگیر فعال می شود.

در واقع، دزدگیر اماکن، مجهز به سنسورهایی است که هر گونه ورود مشکوک افراد به ساختمان ‏را تشخیص می دهد؛ پس از این که فرد مشکوک به محیط ساختمان وارد شد از طریق ‏سیستم هشدار دزدگیر، پیامی برای صاحب ملک ارسال خواهد شد؛ در نتیجه در ‏صورت نصب دزدگیر اماکن، پس از ورود فرد مشکوک به ساختمان با پیامک از این ‏موضوع مطلع خواهید شد.‏

3مدل دوربین مداربسته

دزدگیر اماکن – دوربین

مشکلات استفاده از دزدگیر اماکن

در صورت نصب دوربین مدار بسته در اماکن با چالش ها و مشکلاتی نیز مواجه خواهید شد؛ به همین دلیل، استفاده از دزدگیر برای انجام اقدامات نظارت و ایمنی اماکن، انتخاب مناسبی نیست. مشکلات استفاده از دزدگیر اماکن شامل موارد زیر است:

  • خطای چشمی‌ ها در دزدگیر

آژیر دزدگیر ممکن است به دلایل مختلف روشن شود. یکی از این دلایل، شکست نور خورشید به داخل قسمت چشمی دزدگیر است. شکست نور به داخل چشمی باعث می شود که آلارم هشدار فعال شود.

  • خرابی باتری دزدگیر

خرابی باتری باعث می شود که پس از وارد شدن دزد به اماکن، آژیر خیلی دیر به صدا در بیاید. گاهی اوقات، خرابی باتری باعث می شود که دزدگیر اماکن بدون دلیل خاصی روشن شود؛ بنابراین، تست باتری برای پیشگیری از این مشکلات باید صورت بگیرد.

  • نیاز زیاد به برق

قطع برق می تواند باعث شود که دوربین مدار بسته عمل کرد مناسبی نداشته باشد. اگر برق یک مرتبه قطع شود، امنیت محیط به خطر می اُفتد؛ بنابراین، استفاده از دزدگیر در این شرایط انتخاب خوبی نیست.

نوعی دوربین مداربسته

کارکرد دوربین مدار بسته

کارکرد دوربین مداربسته

امروزه، نصب و راه اندازی دوربین های مدار بسته، بهترین گزینه برای نظارت بر محیط و اماکن است. کارکرد دوربین مدار بسته به این صورت است که تصاویر، صداها و فیلم های محیط را ثبت و ضبط کند. شما می توانید براساس قابلیت هر محصول، انواع دوربین مدار بسته تحت شبکه یا آنالوگ را انتخاب کنید. هر یک از این دوربین ها دارای ویژگی و کارکرد متفاوتی هستند. معمولاً کیفیت و قیمت دوربین های مدار بسته تحت شبکه، بیشتر از آنالوگ است.

در صورتی که می خواهید دوربین دارای کارکرد بالایی باشد، باید به کیفیت آن توجه داشته باشید. اگر کیفیت دوربین خیلی پایین باشد، احتمال ثبت تصاویر و فیلم ها با کیفیت بالا وجود ندارد. امروزه، علاوه بر دوربین های مدار بسته، سایر محصولات، مانند: ردیاب خودرو نیز تولید می شوند. شما می توانید با استفاده از ردیاب خودرو، اتومبیل مورد نظر را موقعیت یابی کرده و در صورت مفقودی در بازه زمانی کوتاهی، وسیله نقلیه خود را پیدا کنید.

نوعی دوربین مداربسته در کنار فضای سبز

هدف از نصب دوربین مدار بسته

هدف استفاده از دوربین مداربسته

امروزه در اماکن عمومی و محیط های مختلف دیگر از دوربین های مدار بسته استفاده می شود. اما هدف از نصب دوربین مدار بسته چیست؟ در این بخش به این سوال پاسخ خواهیم داد.

  • کاربرد امنیتی دوربین مدار بسته

یکی از اهداف نصب دوربین مدار بسته، امکان ایجاد امنیت در محیط است. شما می توانید پس از نصب دوربین در محل موردنظر از وقوع جرم تا حدودی جلوگیری کنید؛ به علاوه، در صورتی که به هر دلیلی حادثه و جنایتی رخ داده باشد، اطلاعات موجود در دوربین مدار بسته کاربرد زیادی برای حل پرونده قضایی دارد. از دستگاه ضبط صدا در کنار تصاویر ضبط شده توسط دوربین مدار بسته می توان برای حل پرونده های قضایی استفاده کنید.

  • نظارت بر عملکرد کارکنان با نصب دوربین مداربسته

یکی از اهداف استفاده از دوربین مدار بسته، این است که امکان نظارت بر عمل کرد کارکنان را فراهم می کند. شما می توانید با نصب دوربین مدار بسته، چگونگی عمل کرد و بازه ورود و خروج کارکنان خود را بررسی کنید. این کار، بهره وری کارکنان را تا حدودی افزایش خواهد داد. معمولاً در برخی از شرکت ها، دوربین کوچک در زیر میز یا در اتاق کارکنان، برای بررسی عمل کرد آن ها در اتاق ها نصب می شود.

  • کنترل ترافیک با نصب دوربین مدار بسته

یکی از اهداف استفاده از دوربین مدار بسته، کنترل ترافیک است. معمولاً در خیابان ها، دوربین های مدار بسته متعددی نصب می شوند. این دوربین ها می توانند سرعت خودروها را بررسی کنند. برخی از مدل های دوربین مدار بسته، این قابلیت را دارند که پلاک خودروهای متخلف را نیز ثبت کنند؛ بنابراین، نصب دوربین مدار بسته تا حدودی مانع از ایجاد تخلفات جاده ای خواهد شد.

2 مدل دوربین مداربسته

خرید دوربین مدار بسته

نتیجه گیری

آیا بین خرید دزدگیر اماکن – دوربین تردید دارید؟ دزدگیر اماکن می تواند پس از ردیابی خطر و ورود فرد مشکوک به مکان مورد نظر، فعال شود. در واقع، آژیر صدای دزدگیر، پس از شناسایی خطر روشن خواهد شد. دوربین مدار بسته جزو محصولات دیگری است که برای نظارت بر محیط، مورد استفاده قرار می گیرد. دوربین مدار بسته در مقایسه با دزدگیر، دارای کارایی و عمل کرد بهتری است؛ بنابراین، در اماکن و محیط های متفاوت به جای دزدگیر، دوربین های مداربسته نصب و راه اندازی می شوند.

از اهداف دوربین مدار بسته می توان به کاربرد نظارتی، امنیتی و کنترل ترافیک اشاره کرد. دوربین های مدار بسته در مدل های مختلف و در مکان های متفاوت نصب می شوند. شما می توانید تصاویر موجود در دوربین ها را از راه دور و توسط رایانه و تلفن همراه خود مشاهده کنید. شما می توانید انواع دوربین های مداربسته را از طریق سایت رادار سی. سی. تی. وی. با ویژگی ها و قابلیت های متفاوت خریداری کنید. در صورت داشتن بودجه کافی می توانید سراغ خرید پکیج دوربین مداربسته از فروشگاه رادار سی. سی. تی. وی. بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *