ردیاب, ردیاب شخصی

ردیاب گوشی بدون اینترنت

ردیاب گوشی بدون اینترنت

پیشرفت علم و فناوری باعث شده افراد بتوانند نظارت بیشتری بر زندگی یکدیگر داشته باشند. وسایل و تجهیزات الکترونیکی بسیار مدرنی ساخته شده که شاید برای انسان های صد سال پیش یک امر غیر قابل تصور و باور نکردنی بود. اگر آن زمان به مردم می گفتید که می توانید وسیله ای ساخته شده از فلز و پلاستیک را در دستانتان بگیرید، با دوست و فامیل خود در شهر یا کشور دیگر چهره به چهره صحبت کنید، ببینید در کجا قرار دارند و مسیر رفت و آمدشان را چک کنید حتما شما را فردی مجنون خطاب می کردند.

همان طور که از مقدمه متوجه شدید یکی از این ابزارها گوشی تلفن همراه هست، وسیله ای که حاصل سال ها تحقیق و توسعه دانشمندان بر روی سیستم های ارتباط از راه دور است. تلفن همراه علاوه بر استفاده های اصلی کاربرد جانبی خاصی را هم می تواند ارائه دهد، به شما کمک می کند بتوانید گوشی خودتان یا دیگران را ردیابی و کنترل کنید. همچنین میتوانید برای پیداکردن ردیاب مناسب خود میتوانید از رادار سی سی تی وی بهترین تجربه خرید خود را انجام دهید

تلفن-همراه-و-فرآیند-توسعه-آن

کنترل موبایل افراد چگونه امکان پذیر است؟

روش های متفاوتی برای کنترل گوشی افراد وجود دارد که دو مورد از معمول ترین آن ها را خدمت شما معرفی می کنیم. در روش اول برای اینکه بتوانند نظارت یا کنترل بر گوشی فرد دیگر داشته باشند آن را هک می کنند. هک روشی است که یک فرد متخصص در زمینه علوم رایانه و برنامه نویسی با استفاده از آموخته های خود راه های نفوذ به سیستم رایانه یا تلفن همراه فرد دیگر را پیدا می کند. به این راه های نفوذ اصطلاحا باگ و به فردی که این عمل را انجام داده هکر می گویند.

هک-تلفن-همراه-هوشمند

البته این روش غیر قانونی است و برای هکر که بدون اجازه به اطلاعات شخصی فرد دیگر دسترسی پیدا کرده یا گوشی او را کنترل نموده، مجازات در نظر می گیرند. این کنترل می تواند شامل پاک کردن پیام ها و فایل ها، ایجاد اختلال در کاربری گوشی تلفن همراه، مدیریت تماس های فرد و شنود باشد.

در روش دوم برای نظارت و کنترل از راه دور گوشی فرد دیگر یکسری نرم افزار های تخصصی وجود دارد. عملکرد نرم افزار ها به این صورت است که یک نسخه از آن ها را بر روی تلفن همراهی که قصد نظارت بر آن را دارید نصب و نسخه دیگر را بر روی تلفن همراه خودتان نصب می کنید. نصب آن ها می تواند با اطلاع خود فرد صورت بگیرد، اما در صورتی که نخواهیم فرد مطلع شود، راه هایی وجود دارد. در یک روش، لینکی آلوده به تلفن همراه فرد ارسال می شود و به محض کلیک بر روی آن نصب نرم افزار به صورت مخفی آغاز می شود.

ردیابی-افراد-سالخورده-با-مشکل-آلزایمر

فواید ردیابی گوشی موبایل افراد

یکی از مزایایی که گوشی های هوشمند به لطف پیشرفت علم و فناوری فراهم آورده اند، امکان ردیابی آن ها است. در ادامه به برخی از فواید آن اشاره می کنیم که عبارت اند از:

  • پیدا کردن سریع موقعیت گوشی در صورت سرقت یا مفقودی

گوشی های هوشمند معمولا قیمت بالایی دارند و جزء کالاهایی هستند که سرقت در آن ها زیاد است. خرید ردیاب گوشی برای آن ها بسیار مهم است. به کمک این ویژگی در صورت به سرقت رفتن گوشیتان به راحتی می توانید از موقعیت جغرافیایی آن مطلع شوید و با کمک مراجع انتظامی و قضایی گوشی خود را از سارق یا فرد دیگری که گوشی دزدیده شده شما را خریداری کرده است پس بگیرید.

کنترل-گوشی-همراه-دیگران

  • یافتن موقعیت مکانی سالمندان دارای بیماری آلزایمر

متاسفانه جمعیت کشور رو به پیری است بر اساس داده های مرکز آمار ایران بعد از سال 1400 نیمی از جمعیت کشور بالای 33 سال قرار می گیرند. از سال 1400 سهم جمعیت بالای 60 سال کشور به بالای ده درصد رفته است. یکی از بیماری های شایع دوران کهن سالی آلزایمر است که عملکردهای ذهنی فرد مختل و دچار فراموشی می شود، به طوری که حتی ممکن است مسیر برگشت به منزل خود را هم به یاد نیاورد.

اینجاست که فناوری ردیاب گوشی به کمک ما می آید. درصورتی که فرد سالمند خانواده شما بیماری آلزایمر داشته باشد، با به همراه داشتن یک گوشی هوشمند موقیت مکانی او به راحتی قابل پیگیری است و دیگر جایی برای نگرانی از گم شدن سالمندان خانواده که بیماری آلزایمر دارند باقی نمی ماند.

ردیابی-گوشی-هوشمند-با-ip

  • کنترل گوشی کودکان کمتر از 18 سال توسط والدین

امروزه دیگر همراه داشتن گوشی هوشمند برای کودکان زیر 18 سال امری طبیعی قلمداد می شود. در کنار رشد فضای مجازی و سیستم های ارتباطی ناهنجاری ها و آسیب های این فضاها هم گسترش پیدا کرده است. کنترل و مدیریت این ناهنجاری ها که سلامت جسمی، روحی و روانی کودکان را با تهدید رو به رو می کند، همواره یکی از دغدغه های والدین است. به وسیله ردیاب گوشی و نیز نرم افزار های کاربردی کنترل گوشی هوشمند، والدین می توانند بر محتوای گوشی و محل های رفت و آمد فرزندان زیر 18 سال خود نظارت بیشتری داشته باشند.

ردیابی گوشی با آی پی

Ip مخفف کلمه Internet Protocol هست. هر دستگاهی که به اینترنت متصل می شود یک شناسه مخصوص به خود دارد، درست مانند کد ملی افراد که منحصر به فرد است و هر فرد با آن شناخته می شود. Ip هر دستگاه هم مختص به همان دستگاه است و وقتی به اینترنت متصل شود تمام فعالیت ها و موقعیت های مکانی به وسیله این ip قابل پیگیری و شناسایی است. وقتی شما ip تلفن همراه فرد دیگری را داشته باشید به راحتی می توانید موقعیت مکانی او را پیدا کنید.

برای این کار یکسری سایت وجود دارد که شما شماره ip مورد نظر را در آن وارد می کنید و سایت به صورت خودکار موقعیت جغرافیایی دستگاه دارای آن ip را به شما نشان می دهد. برای اینکه به ip یک تلفن همراه دسترسی پیدا کنید باید ابتدا وارد تنظیمات گوشی شوید، سپس وارد قسمت درباره تلفن می شوید و از آنجا گزینه وضعیت را انتخاب کنید. در این قسمت ip آن دستگاه تلفن همراه قابل مشاهده است.  از معایب این روش می توان گفت که اگر فرد روی گوشی خود از vpn استفاده کند، vpn آدرس ip را  تغییر می دهد و موقعیت مکانی او را اشتباه متوجه می شوید.

ردیابی-گوشی-هوشمند-با-GPS

ردیابی گوشی با جی پی اس

گوشی های تلفن هوشمند ویژگی مهم دیگری به نام GPS دارند که از کلمه Global Positioning System گرفته شده است. از این سامانه برای یافتن موقعیت جغرافیایی استفاده می شود. از ویژگی های این روش عدم نیاز به اینترنت است البته وجود اینترنت به مکان یابی دقیق تر کمک می کند. این سامانه به کمک 24 ماهواره که در مدارهای مشخصی به دور کره زمین می چرخند موقعیت مکانی هر دستگاه دارای این قابلیت را شناسایی می کند. برنامه هایی مانند Find My Friends، GPSWOX Family Locator، Sprint FamilyWall وجود دارند که بر روی گوشی های هوشمند نصب می شوند و با استفاده از این قابلیت می توانند اطلاعات موقعیت مکانی شما را برای فرد دیگر بفرستند.

نکاتی راجب نرم افزار های ردیابی گوشی

نسخه های مختلفی از این نرم افزار های ردیاب گوشی وجود دارد. برخی از آن ها حتی بدون اینترنت و بدون نیاز به روشن بودن GPS هم می توانند فعال باشند. یکسری از آن ها از طریق گوگل مپ و gmail می توانند موقعیت مکانی افراد راشناسایی کنند. نرم افزار هایی که قابلیت پنهان کردن آیکون خود را داشته باشند امن تر هستند و بهتر است موقع تهیه آن ها به این ویژگی هم دقت کنید. برای فعال سازی این نرم افزار ها لازم است تا دسترسی های مجاز از طرف فرد دارنده گوشی هوشمند که قصد نصب نرم افزار بر روی گوشی او را دارید داده شود.

در غیر اینصورت باید از روش های پنهانی مانند ارسال لینک به گوشی او استفاده کنید تا به صورت خودکار عملیات نصب، دادن اجازه دسترسی و پنهان سازی آیکون انجام شود.

پیدا-کردن-گوشی-هوشمند-سرقت-شده-یا-گمشده

خرید برنامه های ردیاب و سیستم های نظارت هوشمند

به دلایل مختلفی از جمله حفظ امنیت خود و اعضای خانواده یا وسایل گران قیمتی که تهیه می کنیم، نیاز است تا از سیستم های ردیابی و نظارت هوشمند متناسب با آن ها هم استفاده کنیم. صرفه جویی در هزینه ها و درآمد خود و خانواده، جلوگیری از هدر رفتن پس اندازمان برای مورادی مثل سرقت وسایل که قابلیت پیشگیری دارد و همچنین مدیریت زمان و جلوگیری از اتلاف وقت از جمله مزایایی است که استفاده از این سیستم ها دارد. برخی از ابزار ها و خدماتی که مجموعه ما در این حوزه ارائه می دهد عبارت اند از:

  • ردیاب خودرو
  • خرید ردیاب کوچک
  • ردیاب موتور سیکلت
  • دوربین کوچک
  • ردیاب آهنربایی
  • خرید دوربین مخفی
  • ردیاب شخصی
  • دوربین سیم کارتی
  • دستگاه ضبط صدا
  • دوربین بی سیم
  • دستگاه شنود
  • پکیج دوربین مداربسته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *