دوربین مدار بسته

دلیل افت کیفیت دوربین مداربسته

دلیل افت کیفیت دوربین مداربسته

با توجه به پیشرفت ‌های انجام شده در دوربین ‌های دیجیتال و گوشی ‌های هوشمند، می ‌توانید تعجب کنید چرا برخی از دوربین ‌های مداربسته کیفیت لازم را ندارد. ما می ‌توانیم تصاویر شفافی را از دستگاهی کوچک به‌ دست آوریم، اما کیفیت تجهیزاتی که برای کمک به پیشگیری و تعقیب جرایم طراحی شده اند، به طرز تاسف ‌آوری ناکافی به نظر می‌ رسند. ایراداتی مانند تغییر رنگ، تار بودن و موارد مشابه، از جمله مواردی به شمار می آیند که باعث کاهش کیفیت این دوربین ها می شود. در اینجا دلیل افت کیفیت دوربین مداربسته را بررسی خواهیم کرد.

کیفیت-های-مختلف-دوربین-مدار-بسته

 

 

بررسی کیفیت دوربین مداربسته

البته، هیچ بحثی وجود ندارد که کیفیت فیلمبرداری متفاوتی از دوربین ‌های مداربسته و گوشی‌ های هوشمند می ‌بینیم. مقایسه این دو چندان صحیح نیست، زیرا اساساً عملکردهای کاملاً متفاوتی را داشته و ویژگی ‌هایی خاص خود را دارند.

دوربین های مداربسته اغلب مجهز به لنزهای مادون قرمز یا حساس به حرارت هستند تا به دید در شب کمک کنند. این یکی از قابلیت های مفید در دوربین های امنیتی است که دیگر سیستم ها قادر به انجام آن نیستند.

پایین بودن کیفیت تصویر دوربین مداربسته

عوامل مهمی بر کیفیت تصویر دوربین مداربسته تأثیر می گذارد که از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

هزینه پرداخت شده برای دوربین مداربسته

در حالت کلی، اگر بخواهید سیستم امنیتی خود را با کمترین هزینه راه اندازی کرده و از دوربین های ارزان قیمت استفاده کنید، تصاویر با کیفیتی نخواهید داشت. طبیعتاً دوربین ‌های با کیفیت بالاتر، دستگاه های قوی تری هستند که با تصاویری بهتر و افزایش ظرفیت ضبط طراحی و ساخته شده اند.

دلیل-قرمزشدن-تصاویر-در-CCTV

نحوه نصب دوربین مداربسته

نصب بیشتر دوربین ‌های مداربسته در فضای باز انجام می ‌شوند. به همین دلیل در معرض عناصر مختلفی قرار می ‌گیرند. همچنین توسط پرندگان و حشرات به عنوان خانه در نظر گرفته می شوند. تمیز نگه داشتن دوربین ها و حفظ آنها در شرایط خوب، این اطمینان را ایجاد خواهد کرد تا بهترین کیفیت تصاویر را دریافت کنید.

فشرده سازی و وضوح

هر گونه تصویر ضبط شده توسط دوربین، باید در جایی ذخیره شود. این کار معمولاً روی رایانه‌ متصل به دوربین انجام می شود، اما فضای ذخیره‌ سازی می‌تواند محدود باشد و ضبط ‌ها، فضای زیادی را اشغال می‌کنند. علاوه بر این، برای رعایت قوانین نظارتی یا در صورت تعقیب کیفری، ضبط تصاویر اغلب باید برای چند روز یا حتی بیشتر نگهداری شوند.

به منظور به حداقل رساندن فضای مورد استفاده، ضبط ها اغلب به یک فایل کوچکتر فشرده می شوند که متأسفانه به کاهش کیفیت تصاویر منجر می شود. علاوه بر این، فشرده‌ سازی‌ های متعدد ممکن است اتفاق بیفتد. این فرآیند کیفیت تصویر دوربین مدار بسته را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

رنگ-های-مختلف-در-تصاویر-دوربین-مداربسته

پرش تصاویر در دوربین مداربسته

دلایل زیادی وجود دارد که می تواند باعث ایجاد پرش تصاویر در دوربین های مداربسته شود. از آن جمله می توان به پایین بودن ولتاژ ورودی و نوسان جریان اشاره کرد. اگر دوربین مداربسته در نقطه ای نصب شده باشد که نور مستقیم به سوی آن می تابد، تصویر دچار پرش های مکرر می شود.

از سویی دیگر، اگر طول کابل و مسیر آن طولانی در نظر گرفته شود، باعث ایجاد اختلال شده و در مانیتور متصل به دوربین، پرش های زیادی مشاهده می شود. همچنین، عدم استفاده از یک منبع تغذیه مناسب، باعث می شود تا دوربین با پرش تصویر مواجه شود.

در نهایت، از عوامل موثر در ایجاد پرش تصویر، می توان به محل نصب دوربین اشاره کرد. اگر دوربین مداربسته را در موقعیتی نصب کنید که دارای هوای گرمی باشد، می تواند این اختلال را ایجاد نموده و کیفیت تصویر را نیز کاهش دهد.

سیاه و سفید شدن تصاویر

دوربین ‌های امنیتی تنها در صورتی می ‌توانند رنگ ‌ها را شناسایی کنند که سطح روشنایی محیط به اندازه کافی بالا باشد. دوربین های مدار بسته امنیتی برای استفاده در شب درجه بندی شده اند (به اصطلاح دوربین های دید در شب). آنها می توانند با روشن کردن صحنه با LED های مادون قرمز، در شرایط نوری محیطی با شدت کم، تصاویر را ضبط کنند.

با این حال، آنها نمی توانند رنگ ها را در زیر نور مادون قرمز تشخیص دهند. بنابراین حتی یک دوربین مداربسته رنگی نیز زمانی که هوا تاریک است تصاویر سیاه و سفید دریافت می کند. برخی از دوربین‌ های رده بالا حتی در شرایط نوری کم محیط، پشتیبانی محدودی از خروجی رنگ دارند.

دوربین های امنیتی IR دید در شب دارای سنسوری هستند که نور محیط را اندازه گیری می کند. این سنسور تعیین می کند چه زمانی دوربین را بین ضبط رنگی و ضبط دید در شب تغییر دهید. اگر نور محیط به اندازه کافی به سنسور برخورد نکند، دوربین در حالت دید در شب، تصاویر را ضبط می کند.

کیفیت-دوربین-مداربسته

قرمز یا زرد شدن تصاویر دوربین

یکی از دلایل مهم در تغییر رنگ تصاویر دوربین به رنگ قرمز یا زرد، اتصالی است که در کابل تصویر دوربین مداربسته ایجاد می شود. در چنین شرایطی، اختلال در نمایش تصاویر به وجود آمده و به رنگ قرمز دیده می شود.

از سویی دیگر، گاهی اوقات این اشکال، تنها به دلیل عدم تنظیمات مناسب رنگ مانیتور متصل به دوربین است. در برخی از مواقع نیز تنظیمات رنگ در دستگاه های NVR یا DVR علت قرمز شدن تصاویر می شود. اگر بخش ICR دوربین مدار بسته خراب باشد، شما تصاویر را با هاله ای قرمز مشاهده خواهید کرد.

همچنین ایراد در CCD دوربین، خرابی کابل VGA یا برد دستگاه DVR یا NVR  نیز می تواند باعث اختلال در دستگاه و افت کیفیت تصاویر در دوربین مداربسته شده و تصاویر را به رنگ قرمز نشان می دهد.

تار شدن تصاویر

هنگامی که تراکم در دوربین امنیتی ایجاد می شود، می تواند لنزها را تار کند و کیفیت تصویر را به خطر بیندازد. تراکم به دلیل دو عامل رطوبت و اختلاف دما بین هوا و دوربین است. تراکم در قسمت شیشه رخ می دهد.

واضح-نبودن-تصاویر-در-دوربین

به عنوان مثال در تابستان احتمال دارد در هنگام صبح، تراکم بالایی در قسمت بیرونی لنز دوربین وجود داشته باشد. مثال دیگر این است که پس از یک شب خنک، هوا شروع به گرم شدن می کند و لنز دوربین مه آلود به نظر می رسد. این تأثیر می تواند در فصل زمستان بیشتر مشهود باشد.

جمع بندی

در صورتی که از دوربین های مداربسته با کیفیت بالا استفاده کنید، می توانید ضمن اطمینان از امنیت خانه یا محل کار خود، تصاویری با وضوح عالی را نیز دریافت نمایید. برای تهیه بهترین پکیج دوربین مداربسته متناسب با نیاز خود، می توانید از کارشناسان ما مشورت دریافت کنید.

شما می توانید به راحتی برای خرید انواع دوربین های امنیتی اقدام کنید، خرید ردیاب کوچک یا دوربین کوچک، خرید دوربین مخفی، دوربین سیم کارتی یا دوربین بی سیم از فروشگاه آنلاین رادار سی سی تی وی با قیمت مناسب ممکن است.

همچنین اگر برای ایجاد امنیت بالاتر، به دستگاه هایی مانند ردیاب خودرو، ردیاب موتور سیکلت، ردیاب آهنربایی، ردیاب شخصی، دستگاه ضبط صدا یا دستگاه شنود نیاز دارید، ضمن دریافت مشاوره، از رادار آنها را تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *