دوربین مدار بسته

چگونه عمر دوربین مدار بسته خود را افزایش دهیم؟

چگونه عمر دوربین مدار بسته خود را افزایش دهیم؟

به روز رسانی بسیاری از تجهیزات به دلیل هزینه بالا امکانپذیر نیست و بهتر است از این تجهیزات به شکلی استفاده کنیم که بتوانیم برای مدت طولانی آنها را در اختیار داشته باشیم. دوربین های مدار بسته بخش مهم و جدایی ناپذیر تامین امنیت منازل و ادارات و سازمانها می باشند. عمر دوربین مدار بسته به نوع نگهداری و استفاده صحیح و اصولی از آن وابسته است. راهکارهای مفیدی برای افزایش طول عمر دوربین های مدار بسته وجود دارد.

  • خرید دوربین مناسب
  • کاربری دوربین
  • نصب دوربین در مکان مناسب
  • محل نصب دوربین

محل نصب باید دارای تهویه مناسب باشد. دما و رطوبت بیش از میزان معمول در فضا موجود نباشد، زیرا در نهایت بر عملکرد بخش های مختلف دستگاه اثرگذار است.

  • شرایط نصب دوربین
  • نگهداری مناسب

استفاده از محافظ مخصوص دستگاه و بازرسی دوره ای  می تواند یک عامل پیشگیری کننده از خرابی و آسیب های جبران ناپذیر به دستگاه باشد.

نگهداری-اصولی-عامل-مهم-در-افزایش-طول-عمر

عمر دوربین مدار بسته معمولا چقدر است؟

فرقی نمی کند که شما از دوربین کوچک استفاده کنید یا دوربین های بزرگ، نگهداری از تمام آنها به شکل صحیح افزایش طول عمر آنها را به  دنبال دارد. عمر یک دوربین مدار بسته در پکیج دوربین مداربسته  نوشته نشده است. زیرا طول عمر یک دستگاه  به عوامل متعددی وابسته است. در بهترین شرایط نگهداری و نصب عمر دوربین چه از نوع دوربین سیم کارتی باشد یا از انواع  دوربین بی سیم به راحتی قابل تشخیص و تعیین نیست.

نوع نگهداری، شرایط نصب، محیطی که دوربین در آن نصب شده است مواردی هستند که در طول عمر دوربین مدار بسته تاثیرگذار هستند. اما نکته مهمی که در مورد طول عمر دوربین ها قابل تشخیص است کیفیت تصویر برداری این تجهیزات نسبت به روز اول می باشد.

هر چه کیفیت تصویر بهتر باشد مشخص می شود دوربین در شرایط مساعدتری قرار دارد. شاخص اندازه گیری طول عمر یک دوربین با MTBF اندازه گیری می شود. نوع باتری یا منبع تغذیه مورد استفاده برای دوربین های مدار بسته  می تواند در تعیین طول عمر دستگاه اثر گذار باشد. اگر منبع تغذیه دستگاه شما برق دارای نوسان باشد یا باتری خورشیدی مسلما متفاوت خواهد بود. تجهیزاتی که باتری آنها مدام در معرض نوسان جریان برق هستند عمر دوربین مدار بسته کوتاهتری دارند.

خرید از منابع معتبر و استفاده از دوریین با کاربرد متناسب در افزایش طول عمر و ماندگاری آن اثرگذار خواهد بود.

تاثیر-مکان-نصب-در-طول-عمر-دوربین

چگونگی تشخیص طول عمر دوربین های مدار بسته

شرایط دوربین ها نشان دهنده وضعیت و کارکرد آنها است. اگر مجموعه ای در اختیار دارید که دوربین های مدار بسته ای در آنجا نصب شده است. راه تشخیص طول عمر آنها را با چند روش ساده می توانید پیدا کنید.

  • نحوه محافظت دوربین در مقابل نوسانات برق
  • محل نصب و قرار گیری

اگردوربین در مکانی نصب شود که مدام در حال لرزش باشد و یا اینکه به آن شوک وارد شود، کیفیت تصویرهای ارسالی دستخوش تغییر می شوند و پس از گذشت مدت زمان کوتاهی ممکن است  تمام یا بخش هایی از دوربین دچار آسیب و سوختگی شود.

  • عمر دوربین مدار بسته و دما و رطوبت

اجزای سیستم های دوربین ها  به دما و رطوبت حساسیت بالایی دارد. اگر در فضاهای بدون تهویه  دوربین را نصب کرده باشید، رطوبت و گرما باعث ایجاد اختلال در عملکرد دوربین و کاهش عمر آن می شود. کافی است کیفیت کار دوربین های قرار گرفته در این مناطق را بررسی کنید و متوجه تغییرات قابل توجهی خواهید شد.

  • برند

مسلما شرکت های تولید کننده معتبر تمهیدات ویژه ای برای تولید محصولات خود در نظر گرفته اند. استفاده از استانداردهای خاص در تولیدات موجب افزایش طول عمر این تجهیزات نسبت به نمونه های دیگر موجود در بازار می باشد.

  • عمر دوربین مدار بسته و رابطه مستقیم با قابلیت بروز رسانی

در زمان خرید دوربین مخفی یا مدار بسته به نرم افزارهایی که برای راه اندازی آن استفاده می شود دقت کافی داشته باشید. این نرم افزارها اگر قابلیت بروز رسانی داشته باشند، شما می توانید مدت زمان بیشتری از دوربین استفاده نمایید.

استفاده-از-مواد-خاص-برای-تمیز-کردن-لنز-دوربین

نکاتی که برای نگهداری و طول عمر دوربین های مدار بسته

هر نوع دستگاه  الکتریکی دارای بخش های متعددی است. شناخت این بخش ها و نحوه نگهداری از آنها از جمله موارد مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

  • بازرسی و کنترل دوره ای اتصالات و اجزا سیستم

فرقی ندارد که شما یک دوربین داشته باشید یا یک دستگاه ضبط صدا یا دستگاه شنود، باید برای اطمینان از کارکرد صحیح آنها باید یک برنامه دوره ای برای بازبینی بخش های مختلف آنها داشته باشید.

  • تعویض و تعمیر قطعات آسیب دیده
  • نظافت دوربین با مواد مناسب
  • کنترل شرایط محل نصب
  • بررسی مداوم شرایط محیطی در مکان نصب دوربین ها

عمر دوربین مدار بسته به شرایط محیطی که در آن نصب شده است وابسته می باشد. تجهیزاتی مانند ردیاب خودرو، ردیاب موتور سیکلت، ردیاب شخصی که ممکن است از نمونه های ردیاب آهنربایی قابل نصب در بخش های مختلف باشند باید به صورت دوره ای مورد بررسی قرار بگیرند. خرید یک ردیاب کوچک تازه ابتدای کار شماست.

  • نصب UPS برای تامین جریان برق مورد نیاز دوربین
  • استفاده از لوازم جانبی مناسب
  • نصب دوربین توسط افراد متخصص

تخصص و تجربه تاثیر زیادی در طول عمر و دوام دوربین مدار بسته دارد

  • روش نصب

تناسب-طول-عمر-با-نوع-دوربین

نتیجه گیری

دوربین های مدار بسته  عضو جدایی ناپذیر امنیت در بخش های مختلف جامعه امروزی است. طول عمر این تجهیزات با یکدیگر متفاوت است که  عواملی مانند برند تولید کننده، تجهیزات جانبی، شرایط و نحوه  نصب و نگهداری در کاهش یا افزایش طول عمر این دستگاه  تاثیرگذار است. اهمیت طول عمر  در این تجهیزات می تواند به دلیل هزینه  های بالای خرید و بروزرسانی آنها باشد. با استفاده از روش های استاندارد می توانید طول عمر  دوربین های مدار بسته خود را در هر مکان و فضایی افزایش دهید.

اما مهمترین مورد در مورد دوربین و تجهیزات آن مراقبت هایی است که بعد از نصب تجهیزات باید به صورت دوره ای انجام شود.

برای خرید انواع دوربین مداربسته، ردیاب و دیگر لوازم این چنین میتوانید به سایت همین صفحه یکی radarcctv مراجعه و خرید خود را انجام دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *