دوربین مدار بسته

شمارش افراد در دوربین مدار بسته چگونه ممکن است؟

شمارش افراد در دوربین مدار بسته چگونه ممکن است؟

شمارش افراد در دوربین مدار بسته چیست؟ این موضوع معمولاً برای کسانی که اطلاعات زیادی در زمینه دوربین ‌های مدار بسته ندارند، می‌تواند جدید و جالب باشد. برای آن که بتوانید نسبت به این موضوع درک بهتری داشته باشید، لازم است تا مطالبی که در ادامه بیان می‌شود را مطالعه کرده و در زمان استفاده از دوربین‌ های مدار بسته‌ای که خریداری و نصب کرده‌اید، این موارد را مورد توجه قرار دهید. سعی کنید تا جایی که امکان دارد نیز این موضوع را به دقت بررسی کنید که در نهایت متوجه موضوع شوید که شمار افراد در دوربین مدار بسته‌ به چه شکلی انجام می‌شود.

دلایل اهمیت شمارش افراد در دوربین مدار بسته

دلایل اهمیت شمارش افراد در دوربین مدار بسته

به چه دلیلی شمارش افراد در دوربین ‌های مدار بسته دارای اهمیت است؟ در محیط‌های شلوغ و پر رفت و آمد نیاز است تا دسترسی دقیقی به آمار رفت و آمد افراد و مشتریان داشته باشیم. این موضوع در محیط‌های تجاری و محیط‌های اداری و کاری بسیار پر رنگ‌تر است. همچنین می‌توان گفت که شمارش افراد که به وسیله دوربین‌ های مدار بسته انجام می‌شود، می‌تواند بر روی مدیریت کسب و کار‌ها نیز نتایج بسیار بهتری داشته باشد.

ماهیت شمارش افراد در دوربین‌ ها

اما ماهیت این کار چیست و زمانی که در خصوص شمارش افراد در دوربین مدار بسته صحبت می‌کنیم، دقیقاً منظور ما از این موضوع چیست؟ همان طور که از نام این تکنولوژی مشخص است، بر اساس آن می‌توانید افرادی که در معرض دید لنز دوربین مدار بسته قرار می‌گیرند را در یک بازه زمانی مشخص بشمارید.

معمولاً بازه‌هایی که برای شمارش کردن افراد در نظر گرفته می‌شود، می‌تواند ماهانه، هفتگی و یا حتی روزانه باشد. در این بازه‌ها مشخص می‌شود که چه تعداد افراد و مشتریانی به داخل پاساژ و یا مرکز اداری و تجاری مورد نظر ما رفت و آمد داشته‌اند و از این طریق می‌توانید مسائل مختلف و مهمی را تحت کنترل داشته باشید.

الگوریتم شمارش افراد به چه صورت است؟

ابتدا باید بدانید که الگوریتم شمارش افراد به چه صورت است، در این صورت است که می‌توانید در مورد این آپشن دوربین ‌های مدار بسته هرچه بهتر و آگاهانه‌تر نیز نظر دهید. معمولاً نرم‌افزار‌هایی که در تجزیه و تحلیل تصاویر در دوربین ‌های مدار بسته وجود دارند، به شکل خاصی طراحی شده‌اند و طبق الگو‌های خاصی می‌باشند. توسعه‌دهندگانی که برای این نرم‌افزار‌ها فعالیت می‌کنند نیز سعی می‌کنند تا پارامتر‌های ویژه‌ای را در این زمینه در نظر بگیرند. این پارامتر‌های ویژه می‌توانند مربوط به تشخیص سوژه‌های مختلف همچون انسان‌ها و‌اشیا شوند.

به طور مثال یکی از مزیت‌هایی که این سنسور‌ها دارند این است که برای مواردی همچون سوژه‌های انسانی می‌توانند عرض‌شانه‌ها را اندازه‌گیری کنند و یا به طور مثال به وجود دو دست و دو پا توجه کنند

نحوه عملکرد شمارشگر

اما نحوه کار این سیستم به چه شکلی است؟ آیا این سیستم می‌تواند به شکل مشخصی عمل کند؟ عملکرد این نرم‌افزار جدید و بسیار کاربردی به این صورت است که ابتدا یک خط فرضی را در ابتدای درب ورودی مکان مورد نظر خودتان تصور می‌کنید. این خط باید در جایی قرار داشته باشد که افراد از آن عبور می‌کنند و به این وسیله دوربین می‌تواند آن‌ها را بشمارد.

یکی دیگر از مواردی که در خصوص این دوربین‌ ها وجود دارد و احتمالاً در موارد خاصی نیز می‌تواند کارآمد باشد مربوط به آن است که حتی حداکثر جهتی که افراد حرکت می‌کنند نیز در این نوع از دوربین‌ ها قابلیت ثبت دارد. به طور مثال دوربین می‌تواند تشخیص دهد که بیشترین جهت حرکت افراد از راست به چپ و یا از چپ به راست است.

مزیت‌های سیستم شمارش افراد در دوربین مدار بسته

مزیت‌های سیستم شمارش افراد در دوربین مدار بسته

اما چه مزیت‌هایی در پی استفاده از این سیستم وجود دارد؟ برای آن که بتوانید هرچه بهتر و بیشتر نسبت به این مزیت‌ها آگاهی پیدا کنید، لازم است تا مواردی که در ادامه معرفی می‌شوند را مدنظر قرار دهید.

مقایسه آماری

اولین مورد در خصوص مقایسه آماری است. با وجود این موضوع می‌توانید در لحظه، تعداد افراد تردد‌کننده را بشمارید و سپس در پایان هفته یا پایان ماه این آمار را مورد مقایسه قرار دهید.

  • بررسی ساعت‌های حضور افراد

مورد بعدی در خصوص بررسی کردن ساعت‌های حضور افراد و مشتریان در فروشگاه‌ها است، این موضوع تأثیر مستقیمی بر روی نحوه مدیریت سازمان دارد.

  • بهبود تکنیک‌های بازاریابی

با وجود قابلیت و تکنولوژی شمارش افراد در دوربین مدار بسته می‌توانید نسبت به بهبود پیدا کردن تکنیک‌های بازاریابی‌امید زیادی داشته باشید. مسلماً زمانی که بدانید در هر بازه مشخص چندین نفر به مرکز تجاری وارد و خارج شده‌اند. می‌توانید به راحتی کاری کنید که در آن زمان‌ها، تکنیک‌های بازاریابی مربوط به آن‌ها را اجرا نمایید.

  • تغییر نحوه توزیع نیروی انسانی

مورد بعدی در خصوص نحوه تغییر دادن چیدمان نیروی انسانی است. زمانی که بدانید در کدام بخش‌ها تراکم افراد و جمعیت بیشتر است، در کدام قسمت‌ها ممکن است نیاز به نیروی امنیتی باشد و… می‌توانید نحوه توزیع نیرو‌های انسانی را کاملاً تغییر دهید و این موضوع سبب می‌شود تا بتوانید راحت‌تر یک محیط را مدیریت و کنترل نمایید.

در خصوص شمارش افراد در این نوع از دوربین ‌های مدار بسته لازم است به چند نکته بسیار ساده توجه کنید. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در این زمینه وجود دارد آن است که معمولاً درصد خطا در هر محصولی وجود دارد. در این محصول نیز درصد خطا وجود دارد و چیزی حدود ۹۸ درصد می‌باشد.

جمع‌بندی

مواردی که در خصوص شمارش افراد در دوربین مدار بسته بیان شدند. همگی سبب می‌شوند که نسبت به این آپشن و مزیت دوربین ‌های مدار بسته، اطلاعات بیشتری پیدا کنید و آگاه‌تر شوید. به همین خاطر است که اگر در این زمینه اطلاعات کاملی داشته باشید، می‌توانید از این آپشن دوربین‌ های مدار بسته در کنار دیگر آپشن‌هایی که برای این دوربین ‌ها در نظر گرفته می‌شود به خوبی استفاده کنید. برای آن که از بابت کیفیت این ویژگی و دیگر مؤلفه‌های مربوط به دوربین‌ مدار بسته مطمئن باشید. لازم است تا از فروشگاه معتبر و مطمئنی همچون رادار نیز خرید خود را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *