خودرو, دوربین, ردیاب خودرو

ویژگی های دوربین دنده عقب

تصویر شاخص ویژگی های دوربین دنده عقب

انواع دوربین دنده عقب، به عنوان دوربین ‌هایی کوچک هستند که در عقب خودرو نصب می ‌شوند. برخی از آنها به یک نمایشگر کوچک در خود آینه دید عقب متصل شده و هنگامی که راننده شروع به دنده عقب می کند، صفحه دوربین به طور خودکار ظاهر می شود تا عقب خودرو را نشان دهد. برخی از سیستم‌ ها خطوطی را نمایش می ‌دهند که به عنوان راهنمایی برای نشان دادن مسیر حرکت خودرو و کمک بیشتر به راننده برای عقب‌ رفتن دقیق مورد استفاده قرار می گیرد. می توانید این تجهیزات را به همراه ردیاب خودرو از رادار خریداری کنید.

 

نمایی از دوربین دندهع عقب

نصب انواع دوربین های دنده عقب

دوربین های پشتیبان 

دوربین پشتیبان که به آن دوربین دید عقب نیز می گویند، نوع خاصی از دوربین است که به عقب وسیله نقلیه متصل می شود. این به راننده کمک می کند هنگام پشتیبان گیری، ناحیه پشت خودروی خود را ببینید.

خصوصیات داشتن دوربین دنده عقب

سازندگان خودرو شروع به استفاده از دوربین های دنده عقب، به عنوان یک ویژگی ایمنی استاندارد در مدل های جدید خودرو کرده اند، اما برای اینکه بتوانید از این فناوری بهره ببرید، نیازی به خرید یک وسیله نقلیه جدید ندارید.

علاوه بر این، بسیاری از صاحبان خودرو، به دلیل مزایای فراوان این دوربین ها، آنها را روی خودروهای قدیمی خود نصب می کنند. دوربین های پشتیبان برای کمک به شما در مورد فاصله بین خودرو و سایر وسایل نقلیه یا اشیاء پشت سرتان طراحی شده اند. در اینجا مزیت هایی وجود دارد که انواع دوربین کوچک دید عقب می توانند خودروی شما را ایمن تر کنند:

کاهش آمار تصادفات

یکی از مسائلی که سالانه با آن روبرو هستیم، تصادفاتی است که ناشی از بی احتیاطی رانندگان و عدم دید کافی هنگام دنده عقب گرفتن آنها می باشد. در واقع، دوربین دنده عقب، باید به عنوان یکی از لوازم جانبی ضروری در خودروسازی در نظر گرفته شود تا آمار تصادفات کاهش یابد.

دوربین دنده عقب

مزایای دوربین دنده عقب

پوشش دادن نقاط کور موقع دنده عقب گرفتن

آینه دید عقب روی ماشین فقط می تواند برخی از موارد را به شما نشان دهد. حتی هنگامی که در حال عقب بردن خودروی خود هستید، با چرخاندن سرتان، نمی توانید تمامی اطراف خود را مشاهده کنید. قرارگرفتن دوربین دید عقب روی خودرو، به از بین بردن نقاط کور هنگام عقب راندن ماشین کمک می‌کند.

علاوه بر این، برخی از خودروها دارای سنسور هستند، بنابراین زمانی که چیزی در نقطه کور شما قرار دارد که نمی‌ توانید آن را در دوربین های دنده عقب ببینید، هشدار دریافت خواهید کرد.

پارک کردن آسان تر خودرو

پارکینگ ‌های شلوغ زمانی که می‌ خواهید ماشین خود را از یک نقطه باریک خارج کنید یک چالش بزرگ هستند. پارک موازی در یک خیابان شلوغ حتی بیشتر از یک کابوس است. یک دوربین دنده عقب می ‌تواند از خودروی شما در هنگام عقب راندن ماشین محافظت کند.

دیدن کودک یا موانع کوچک موقع دنده عقب گرفتن

در حین پشتیبان گیری از ماشین خود در پارکینگ، کودکان و حیوانات می توانند دور از دید باقی بمانند. یک دوربین معکوس به شما نشان می دهد که دقیقاً پشت ماشین شما چه چیزی قرار دارد. برخی از دوربین ها محدوده وسیع تری را نسبت به سایرین نشان می دهند، اما دوربین های دنده عقب که روی ماشین نصب شده اند، می توانند جان کودکان و حیوانات خانگی را نجات دهند.

تصویر دوربین دنده عقب

انتخاب دوربین دید عقب با کیفیت

داشتن هشدار برای نزدیک شدن به مانع

برخی از سیستم های دوربین پشتیبان شامل سنسورهایی در سپر عقب هستند. این حسگرها اجسام پشت ماشین را تشخیص می دهند. هنگامی که یک شی شناسایی می شود، سیستم یک چراغ هشدار و یا یک صدای هشدار ارائه می دهد.

برخی از خودروها دارای هشدار ترافیک عقب هستند. این سیستم به شما کمک می کند تا زمانی که دید شما مسدود شده است، از فضای پارکینگ خارج شوید. سنسورها دو طرف خودرو را کنترل می کنند. اگر یک وسیله نقلیه در قسمت رو به ‌رو شناسایی شود، به شما هشدار می‌ دهد.

داشتن علائمی برای فاصله گذاری مختلف

تصور کنید در شرایطی هستید که یا خودروی رو به روی شما در یک ترافیک شلوغ باید کمی دنده عقب بگیرد یا این ماشین شما است که باید پشتیبان گیری کند. دوربین ‌های دید عقب این پشتیبان ‌گیری را به فرآیندی آسان و بدون استرس تبدیل می‌ کنند.

نمایی از نوعی دوربین دنده عقب

مشخصات دوربین دنده عقب خوب

محرک های خودکار

صدای ماشین یک دوربین دنده عقب خوب این قابلیت را دارد که وقتی وسیله نقلیه در جهت معکوس قرار می گیرد به طور خودکار روشن شود. این ویژگی به گونه ای است که هر بار که می خواهید وسیله نقلیه خود را به عقب برانید، نیازی به روشن کردن دستی آن نخواهد بود.

تصویربرداری آینه ای دوربین های دنده عقب

دوربین دید عقب باید از آینه دید عقب تقلید کند. در این حالت، راننده همان نوع تصویری را می بیند که در آینه دید عقب دیده می شود. تصویر آینه ای روی مانیتور دوربین در روی داشبورد نمایش داده می شود.

دوربین دنده عقب در دست فردی

هشدارهای به موقع با دوربین های دنده عقب

حسگر تصویر دوربین

دوربین های دنده عقب از دو نوع حسگر تصویر استفاده می کنند. سنسورهای CCD و CMOS . دوربین هایی که از CCD استفاده می کنند تصاویر بهتری را در شرایط نوری بسیار روشن ارائه می دهند. از سوی دیگر، دوربین ‌های CMOS تصویر پایین ‌تری را ارائه می ‌کنند.

دید در شب دوربین دید عقب

این یکی از مهمترین ویژگی های دوربین های دنده عقب است. یک دوربین معکوس خوب دارای قابلیت دید در شب مادون قرمز است که به آن امکان می دهد در شرایط بسیار کم نور نیز تصویر بگیرید. این امر از طریق LED های مادون قرمز موجود در دوربین امکان پذیر است.

سیستم صوتی در دوربین دید عقب

یک دوربین باکیفیت دارای یک میکروفون برای ضبط صدای بیرون و پشت خودرو است. این ویژگی می تواند نقاط کوری را که در وسایل نقلیه بزرگتر مانند اتوبوس و کامیون مشاهده می شود جبران کند.

دوربین های ضد آب

دوربین دنده عقب خوب، حتی در شرایط آب و هوایی خطرناک به طور بهینه کار می کند. چنین دوربین هایی در برابر عناصر مختلفی از جمله آب، یخ، برف، روغن، خاک و مواد شوینده مقاومت بالایی دارند.

جمع بندی

دوربین های دید عقب می توانند از آسیب دیدگی یا مرگ و همچنین آسیب رساندن به خودروهای دیگر جلوگیری کنند. زمانی که نیاز دارید فاصله بین خود و سایر خودروها و اشیاء را در نظر بگیرید، آنها مفید هستند.

صرف نظر از اینکه خودروی شما دارای یک دوربین دید عقب از پیش نصب شده است یا اینکه خودتان آن را نصب کرده اید، ویژگی های ایمنی را برای شما، خانواده و کسانی که با آنها در جاده در حرکت هستید فراهم می کند. شما می توانید برای تهیه انواع دوربین و خرید دوربین مخفی با کارشناسان رادار در ارتباط باشید.

 

منبع

 

سوالات متداول

آیا این دوربین ها ضد آب هستند؟

بله دوربین خودرو کاملا  ضد آب است.

 

به جز دوربین خودرو چه چیزی را برای امنیت بیشتر ماشین پیشنهاد میکنید؟

ما برای امنیت بیشتر ردیاب آهنربایی  را برای خودرو خود پیشنهاد میکنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *