خودرو, دوربین, دوربین مدار بسته

مقایسه دوربین دنده عقب با سنسور دنده عقب

مقایسه دوربین دنده عقب با سنسور دنده عقب

انتخاب میان دوربین ها و سنسور های دنده عقب، به معضلی برای رانندگان تبدیل شده است. هر دو این تجهیزات، رانندگی آسان و ایمن را به شما هدیه می دهند. در ادامه با کارشناسان رادار مدار بسته همراه باشید تا به مقایسه دوربین دنده عقب با سنسور دنده عقب بپردازیم.

نمایش نوعی ماشین با بورد دید دوربین دنده عقب

مقایسه دوربین دنده عقب با سنسور دنده عقب

بررسی و مقایسه دوربین دنده عقب با سنسور دنده عقب

دوربین ها و سنسور های دنده عقب از جمله نیاز های ضروری یک خودرو هستند که رانندگی لذت بخش و ایمنی را برایتان به ارمغان می آورند. در حال حاضر اغلب خودرو ها به سنسور های دنده عقب ردیاب آهنربایی مجهز هستند. اما دوربین دنده عقب آپشنی است که در تمام خودرو ها وجود ندارد. هر کدام از این تجهیزات، عملکرد متفاوتی دارند اما برای یک هدف نهایی بر روی خودرو نصب می شوند. در ادامه به معرفی هر کدام از آن ها و مقایسه دوربین دنده عقب با سنسور دنده عقب می پردازیم.

برای دیدن محصولات بیشتر ضربه بزنید: ردیاب خودرو

 

سنسورهای دنده عقب

سنسور ها قطعات بسیار ریز و کوچکی هستند که در نقاط مختلف خودرو نصب می شوند و به اطلاعات خود را به کامپیوتر ارسال می کنند. سنسور های دنده عقب نیز از این قاعده مستثنی نیستند. این قطعات کوچک در سپر عقبی نصب شده اند و می توانند فاصله خودرو با سایر اجسام را تخمین بزنند. اگر فاصله کمتر از حد مجاز باشد، کامپیوتر خودرو آلارم های هشدار خود را به صدا در می آورد. در واقع این سنسور ها به نسبت فاصله اجسام با سپر عقب خودرو، واکنش نشان می دهند و راننده را از بروز خطرات احتمالی آگاه می سازند.

مزایا

برجسته ترین مزیت سنسور های دنده عقب را می توان افزایش ایمنی خودرو و سرنشینان دانست. این امر موجب می شود تا احتمال تصادفات کاهش یابد و راننده با خیالی آسوده و راحتی بیشتر، خودرو خود را در جایگاه مخصوص پارک کند. سنسور های دنده عقب می توانند نقاط کور را تشخیص دهند و پارک کردن در مکانی باریک را سهولت بخشند. پارک کردن، یکی از فرایند های خسته کننده رانندگی است. از این جهت نصب سنسور های دنده عقب به کاهش خستگی های رانندگی کمک می کنند و راننده را به درک عمیق تر و بهتر نسبت به آنچه پشت خودرو قرار دارد، می رسانند.

معایب

سنسور های دنده عقب و ردیاب خودرو ها معایبی نیز دارند که عملکرد آن ها را دچار اختلال می کند. در واقع می توان گفت که این سنسور ها توانایی تشخیص اجسام مسطح را ندارند. از این جهت نمی توانند نسبت به اجسام زیر سپر واکنش نشان دهند. بوق هشدار این سنسور ها بسیار بلند است و این امر ممکن است برای افراد غیر قابل تحمل باشد. از سوی دیگر، اگر اجسام پشت ماشین با برف یا گِل پوشانده شوند، سنسور توانایی شناسایی آن ها را نخواهد داشت.

نوعی دوربین دنده عقب ماشین

انواع دوربین دنده عقب

دوربین دنده عقب

دوربین بی سیم دنده عقب، زیر مجموعه ای از سنسور ها به حساب می آید. با این تفاوت که دوربین ها اطلاعات خود را به نمایشگر های مخصوصی در خودرو ارسال می کنند. از این جهت رانندگان می توانند اطلاعات تصویری را به طور کامل مشاهده کنند. محل نصب دوربین های دنده عقب معمولا در کنار پلاک خودرو ها است و نمایشگر آن ها بر روی داشبورد قرار می گیرند. دوربین ها علاوه بر نمایش تمام اجسام پشت سر خودرو، به سنسور تشخیص فاصله نیز مجهز هستند.

مزایا

دوربین های دنده عقب را می توان گزینه ایده آلی برای وسایل نقلیه عمومی و خودرو های بزرگ دانست. دلیل این امر، این است که خودرو های بزرگتر، دید کمتری نسبت به پشت سر خود دارند. از این جهت استفاده از دوربین ها می تواند بسیار مفید و حیاتی باشد. از دیگر مزیت های این دوربین ها، می توان به قابلیت چرخش آن ها اشاره کرد. به همین دید منطقه وسیعی را به رانندگان نمایش می دهند. دوربین های دنده عقب، نقش چشمگیری در پارک آسان خودرو و کاهش برخورد با اجسام خواهند داشت. همچنین برای رانندگانی که محدودیت حرکتی دارند، بسیار مناسب هستند.

معایب

یکی از معایب دوربین های دنده عقب را می توان هزینه بالای آن ها دانست. از آنجایی که این دوربین ها به نمایشگر های مخصوص نیاز دارند، هزینه نصب بیشتری نسبت به سنسور ها دارند. از سوی دیگر اگر شرایط آب و هوایی مناسب نباشد، ممکن است در عملکرد دوربین ها اختلال ایجاد شود. دوربین های دنده عقب، دید راننده را به نمایشگر های روی داشبورد محدود می سازند. از این جهت ممکن است راننده دچار حواس پرتی شود.

آیینه ماشین به همراه دوربین دنده عقب

انواع سنسور دنده عقب

سنسور پارکینگ یا دوربین دنده عقب

سنسور پارکینگ یا همان سنسور دنده عقب در مقایسه با دوربین های پشت خودرو، تفاوت های چشمگیری دارند. هر کدام از این تجهیزات به کاهش برخورد با اجسام کمک می کنند و رانندگی آسان تری را به ارمغان می آورند. اما برای خرید هر کدام از آن ها، باید به مزایا و معایبشان توجه کنید. لازم به ذکر است که دوربین ها و سنسور ها در انواع مختلفی ارائه می شوند و شما باید متناسب با شرایط خودرو خود، آن ها را خریداری کنید. فراموش نکنید که وجود هر کدام از این تجهیزات، می تواند تاثیر چشمگیری در افزایش ایمنی خودرو و سرنشینان داشته باشد.

در نهایت کدام بهتر است؟ دوربین دنده عقب یا سنسور دنده عقب

انتخاب میان سنسور دنده عقب یا دوربین ها، فرایندی سخت و دشوار است. از این جهت نخستین گام برای خرید آن ها را می توان نیاز شما دانست. سنسور های دنده عقب فاصله میان اجسام تا خودرو را به صورت دقیق تر اندازه می گیرند و نیازی به نمایشگر ندارند. از این جهت هزینه نصب آن ها بسیار کمتر از دوربین های دنده عقب است.

از سوی دیگر دوربین های دنده عقب، تجهیزاتی حیاتی برای خودرو های بزرگ مانند وانت ها هستند و رانندگان را به طور دقیق از اجسام پشت سرشان مطلع می سازند. شما می توانید برای انتخاب بهتر و خرید ردیاب کوچک، به وبسایت فروشگاه رادار مدار بسته مراجعه کنید.

صفحه نمایش دوربین دنده عقب

انتخاب دوربین یا سنسور دنده عقب

نتیجه گیری

مقایسه دوربین دنده عقب با سنسور دنده عقب امری ضروری و مهم برای خرید آن ها به حساب می آید. از این جهت مجموعه رادار مدار بسته با ارائه مشاوره رایگان و پشتیبانی ۲۴ ساعته، یاری رسان شما برای انتخاب بهترین سنسور یا دوربین دنده عقب، خواهد بود.

 

منابع: www.autodeal.com.ph

safetydave.com.au

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *