خودرو, دوربین, ردیاب

معایب و مزایای آینه مانیتور دار

معایب-و-مزایای-آینه-مانیتور-دار

یکی از سخت ترین کارها در رانندگی، دنده عقب گرفتن است و اصلاً به تجربه راننده ربطی ندارد. حتی کسانی که سال هاست رانندگی می کنند ممکن است برای دنده عقب گرفتن مخصوصاً در مکان های تنگ و باریک با مشکل روبرو شوند. این کار در هنگامی که هوا تاریک می شود و دید راننده کاهش پیدا می کند دشوارتر هم می شود.

در ماشین هایی که به تازگی تولید می شوند دوربین هایی در داشبورد برای جبران کاهش دید راننده  هنگام دنده عقب تعبیه شده است اما اگر مدل ماشین شما کمی قدیمی تر باشد و به این دوربین مجهز نباشد چه باید کرد؟

برای حل این مشکل دو راه وجود دارد یا با پرداخت هزینه زیادی یک دوربین مخصوص دنده عقب در داشبورد خود قرار دهید یا با خرید یک آینه مانیتور دار با قیمت کمتر و نصب آسان این مشکل را به راحتی حل کنید. در این مقاله از فروشگاه اینترنتی رادار مدار بسته عرضه کننده انواع تجهیزات خودرو و دوربین بی سیم می خواهیم معایب و مزایای آینه مانیتور دار را به طور کامل به شما معرفی کنیم.

 

نوعی آیینه دوربین دار

بهترین آینه مانیتور دار خودرو

ویژگی های آینه مانیتور دار

آینه های مانیتور دار دارای انواع مختلفی هستند که هر یک توسط ویژگی های زیر از یکدیگر متمایز می شوند:

  • اندازه صفحه نمایش بر حسب اینچ
  • میزان پوشش لنز واید بر حسب درجه (باید به گونه ای باشد که تمام قسمت پشت خودرو را تحت پوشش قرار دهد)
  • میزان رزولوشن تصویر بر حسب پیکسل
  • قابلیت نمایش تاریخ و ساعت
  • مجهز بودن به لنز دوربین دوم
  • قابلیت ضد آب بودن دوربین دوم
  • برخورداری از باطری داخلی با ظرفیت های مختلف
  • پشتیبانی از کارت حافظه
  • قابلیت عکسبرداری
  • امکان ضبط هم زمان با تصویر و صدا

قیمت این محصول با توجه به اینکه آینه ای که خریداری می کنید چه ابعاد و امکاناتی داشته باشد تغییر می کند. برای خرید محصول مرغوب و با کیفیت پیشنهاد می کنیم تا تنها از فروشگاه های مجاز با محصولاتی متنوع مانند رادار مداربسته مراجعه کرده و خریدی مطمئن را انجام دهید.

آینه-مانیتور-دار-10-اینچ

آینه مانیتور دار 10 اینچ

معایب و مزایای آینه مانیتور دار

همه ما قبل از خرید هر محصولی کمی تحقیق کرده و با اطلاع از معایب و مزایایی که دارد انتخابی هوشمندانه و مناسب انجام می دهیم. به همین دلیل توصیه می کنیم قبل از خرید این محصول با معایب و مزایای آینه مانیتور دار آشنا شوید.

مزایای استفاده از آینه مانیتور دار

استفاده از آینه مانیتور دار مزایای بسیاری به همراه دارد به همین دلیل خرید این محصول را به مشتریان خود توصیه می کنیم.  در ادامه به برخی از مزیت های این محصول پر کاربرد می پردازیم که  عبارت است از:

  • دیدن فضای پشت ماشین: این محصول دید کم و محدود شما را جبران و به خوبی فضای پشت ماشین را به شما نشان می دهد.با نصب این نوع آینه از بروز خطرات و آسیب هایی که ممکن است در هنگام دنده عقب گرفتن برای شما پیش بیاید، جلوگیری می کنید.

این مورد بزرگترین مزیت این محصول است زیرا برخی از صدمات جبران ناپذیر هستند و ممکن است برای شما مشکلات بزرگی به وجود آورند.

  • قیمت پایین: برای جبران کاهش دید راننده در هنگام دنده عقب محصولات بسیاری در بازار وجود دارد و در میانآن ها آینه مانیتور دار قیمت مناسب تری دارد و نصب آن نیز به راحتی انجام می شود.
  • دید خوب در فصول سرد سال: این محصول مخصوصاً در فصل زمستان که شیشه خودرو بخار می کند ودید راننده بسیار کم تر از قبل می شود، بسیار کاربردی بوده و مشکل را به طور کامل حل می کند.
  • دیدن اشیا کوچک زمان دنده عقب گرفتن: حتی اگر یکی از بهترین راننده شهر نیز باشید ممکن است برخی از اشیا کوچک را زمانی که مشغول دنده عقب گرفتن هستید، نبینید. به همین دلیل صرف نظر از معایب و مزایای آینه دوربین دار به شما خرید این محصول را پیشنهاد می کنیم.
  • نصب آسان: نصب آینه مانیتور دار به راحتی انجام می شود و نیاز به تخصص خاصی ندارد. این محصول در کمتر از یک ساعت بر روی خودروی شما نصب و آماده استفاده می گردد.
  • داشتن سنسورهای فاصله: در تجهیزات مربوط به این آینه سنسورهایی قرار دارد که فاصله شما تا موانع و اشیای پشت خودرو را نشان می دهد. این آپشن به شما این اجازه را می دهد که خودرو را در پارک دوبل به درستی هدایت کنید.
  • عدم نیاز به برق کشی: برای استفاده از این محصول نیازی نیست که تغییری در سیستم برق کشی خودرو خود ایجاد کنیدبه صورت فابریک بر روی خودرو نصب می گردد.

با وجود تمام مزایایی که برای این آینه مانیتور دار هوشمند برشمردیم، این محصول معایبی هم دارد که در قسمت بعدی به طور کامل برای شما شرح خواهیم داد.

آینه-مانیتور-دار-بدون-دوربین

آینه مانیتور دار بدون دوربین

معایب آینه مانیتور دار

در ادامه این مطلب از معایب و مزایای آینه مانیتور دار می خواهیم به شرح برخی از معایب آن بپردازیم. شما می توانید با بررسی کامل این محصول و معایب و مزایا خرید آگاهانه و مناسبی را انجام دهید. در صورت استفاده از آینه مانیتور دار ممکن است با مشکلات زیر رو به رو شوید:

  • ابعاد بزرگ:قرار دادن همه تجهیزات و امکانات هوشمند در آینه خودرو، ابعاد آن را به نسبت بسیار زیادی افزایش می دهد. بسیاری از رانندگان از به کار بردن این آینه و اشغال فضای زیادی در شیشه جلوی خودرو خودداری می کنند.
  • کاربری پیچیده:برای استفاده از تمام امکانات و آپشن های موجود در آینه مانیتور دار باید کارهای پیچیده ای را انجام داد. هر کسی از پس این کارها بر نمی آید به همین دلیل بسیاری از کاربران از تمام آپشن های این محصول به درستی استفاده نمی کنند.
  • مانیتور بدون استفاده:قسمتی از این محصول به مانیتور اختصاص داده شده است که در اکثر مواقع خاموش است. این مانیتور قسمت بزرگی از آینه را اشغال کرده و در زمان حرکت خودرو به سمت جلو، دید را کاهش می دهد.
  • برهم خوردن تنظیمات دوربین:در آینه مانیتور دار آینه داخلی با دوربین که در قسمت پشتی ماشین تعبیه شده است، در ارتباط است و با هر تکان آینه ممکن است تنظیم دوربین عقب هم تغییر کند. در صورت استفاده نادرست از آینه داخلی مجبور هستید دوربین پشتی را مجدداً تنظیم کنید.
  • استفاده دشوار ازشیشه آینه به طور معمولی:همان طور که در ابتدا این مطلب به آن اشاره شد این محصول برای افزایش دقت راننده در هنگام دنده عقب گرفتن طراحی شده است. پس هنگامی که خودرو در حال حرکت به جلو است، مانع  می شود. در این مواقع نه تنها به راننده کمک نمی کند بلکه دید کم و نحوه استفاده او از آینه معمولی خودرو را دشوار می نماید.

نوعی آیینه دوربین دار

معایب آینه دوربین دار

به این نکات در زمان خرید آینه مانیتور دار دقت کنید

اکنون که با تمام معایب و مزایای آینه مانیتور دار آشنا شده اید و تصمیم خود را برای خرید این محصول گرفته اید، بهتر است به نکات زیر در هنگام خرید این وسیله هوشمند و کاربردی دقت کنید:

  • آینه مانیتور دار در ابعاد مختلفی در بازار عرضه می شود پس اندازه مناسب با شیشه خودرو خود را انتخاب نمایید.
  • این محصول در دو مدل در بازار عرضه می شود یا کل آینه به مانیتور تبدیل می شود یا قسمتی کوچک از آن به مانیتور اختصاص داده شده است. شما می توانید با توجه به نیاز خود یکی از این موارد را خریداری نمایید.
  • محصولاتی را خریداری کنید که دوربین آنها دارای خط کشی باشد این خط کشی به شما در هنگام دنده عقب گرفتن کمک بسیاری می کند.
  • قسمت پشت خودرو خود را بررسی کنید و ببینید در چه مکان هایی می توانید دوربین پشتی را نصب کنید. برخی از مدل های آینه مانیتور دار تنها بر روی سپر نصب می شوند امابرخی دیگر را می توان روی سپر، صندوق عقب یا حتی زیر پلاک نیز نصب نمود.

آینه-مانیتور-دار-و-دوربین-دنده-عقب

آینه مانیتور دار و دوربین دنده عقب

  • از خرید آینه مانیتور دار با رزولوشن پایینخودداری کنید زیرا اگر تصویر کیفیت مطلوبی نداشته باشد کمک چندانی به شما نمی کند.
  • برخی از آینه های مانیتور دار فقط برای خودروهای خاص و لوکس طراحی شده اند، توجه کنید که هر مدلی که انتخاب می کنید با خودروی شما هم خوانی و تطابق داشته باشد.
  • از خرید آینه مانیتور دار تقلبی از مراکز غیر مجاز جداً خودداری کنید زیرا این محصولات کیفیت بالایی ندارند و فاقد خدمات پس از فروش یا گارانتی هستند. فروشگاه رادار مدار بسته این آینه هوشمند و مانیتور دار را با بالاترین سطح کیفی به شما عرضه می کند.

خرید آینه مانیتور دار از فروشگاه اینترنتی رادار مدار بسته

در فروشگاه معتبر رادار مدار بسته محصولات مختلفی مانند انواع دوربین مدار بسته، ردیاب، دوربین سیم کارتی، دستگاه فرکانس یاب، مودم همراه و دستگاه ضبط به شما مشتریان عزیز ارائه می کند. تمامی این محصولات ضمانت سلامت و اصالت کالا را دارند و رادار مدار بسته پشتیبانی پس از فروش خوبی را به شما خریداران گرامی عرضه می نماید.  اگر پس از اطلاع از معایب و مزایای آینه مانیتور دار قصد خرید آن را دارید، با مراجعه به وب سایت این فروشگاه یا تماس با کارشناسان فروش مجموعه سفارش خود را ثبت کنید.

 

سوالات متداول

آیا آیینه دوربین دار دید دو طرفه میدهد؟

بعضی از دوربین های مانیتور دار در دو طرف خودرو دوربین دارند ولی بعضی از مدل های آن خیر

 

آیا آیینه دوربین دار به امنیت خودرو کمک میکند؟

بله بعضی از آیینه دوربین دار های خودر ضبط 25 ساعته دارند و این موارد در کنار ردیاب خودرو بسیار امنیت خودرو را بیشتر میکنند

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *