دوربین مدار بسته

روش پیدا کردن دوربین مداربسته مخفی

معمولا زمانی از دوربین های مخفی استفاده می شود که هدف حفاظت از وسایل و لوازم خاصی یا در نظر گرفتن حرکات و کار های افراد است. این دوربین ها بیشتر در اشکالی ساخته می شوند که شبیه دوربین نیستند و جلب توجه نخواهند کرد، به همین دلیل کمتر کسی متوجه آن ها می شود.

به طور کلی استفاده از دوربین های مخفی زمانی خوب است که حریم خصوصی افراد شکسته نشود، پیدا کردن دوربین مدار بسته مخفی زمانی که در خانه، حمام، اتاق ها، هتل و… باشد کار بسیار سختی است و شاید نتوان به راحتی آن ها را پیدا کرد؛ چرا که در اشکال مختلفی تولید می شوند و تشخیص اینکه دوربین است یا خیر را برای افراد سخت خواهد کرد. چند نوع از این دوربین ها وجود دارد که یکی از آن ها دوربین کوچک است و پیدا کردن آن به دلیل اندازه کمی دشوار است. در ادامه این مطلب قصد داریم چند روش برای پیدا کردن دوربین های مخفی ارائه دهیم تا بتوانید به راحتی دوربین های مدار بسته را پیدا کنید، لطفاً با ما همراه باشید.

نوعی دوربین کوچک

پیدا کردن دوربین مدار بسته مخفی

۴ روش برای پیدا کردن دوربین مدار بسته مخفی

همانطور که قبلا گفته شد پیدا کردن دوربین مداربسته مخفی کار بسیار دشواری است و بدون روش های مختلف نمی توان دوربین ها را پیدا کرد. بیشتر این نوع دوربین ها ریز هستند و این موضوع سبب شده است تا نتوان به راحتی آن ها را پیدا کرد و در لوازم و وسایل شخصی ما به راحتی جای گیرند.

به کاری گیری دوربین های مخفی دلایل مختلفی دارد و اگر دلایل خطرناکی داشته باشد و اقدام به شناسایی آن ها نکنید ممکن است گرفتار شوید و خسارت های زیادی از جمله مالی و جانی ببینید. از آنجایی که انواع مختلفی از این دوربین ها تولید می شود می توان آن ها را با کمی تلاش و روش های مناسب پیدا کرد. روش های مختلفی برای پیدا کردن دوربین ها وجود دارد که در ادامه به چند نوع از این روش ها اشاره می شود.

دوربین کوچک در دست فردی

جست و جو برای پیدا کردن دوربین مخفی

جست و جوی محیط برای یافتن دوربین های مدار بسته مخفی

برای پیدا کردن دوربین مدار بسته مخفی ابتدا باید با دقت محیط اطراف چک شود، جست و جوی محیط تاثیر بسیاری در پیدا کردن دوربین مخفی دارد و یکی از پر کاربرد ترین روش ها به شمار می رود. بهتر است برای چک کردن محیط اطراف تمامی اشیاء و وسایل های دیگر را نیز چک کنید. لوازم و وسایلی که احتمال وجود دوربین در آن ها وجود دارد عبارتند از:

  • قفسه کتاب
  • کتاب ها
  • عروسک
  • دکور محیط
  • تزئینات دیواری
  • خودکار
  • ساعت
  • میز
  • کمد
  • مبل
  • لامپ ها
  • تلفن
  • قلاب لباس ها
  • جعبه
  • قفسه های موجود در محیط
  • و…

برخی از اشیاء که در محیط وجود دارند ممکن است سیم مشکوکی داشته باشند، یا خروجی برق غیر عادی در محیط مشاهده شود در این صورت باید به سرعت آن را از برق بکشید. توجه داشته باشید که شکل دوربین های مخفی با دیگر دوربین ها متفاوت است و تشخیص آن کمی سخت است؛ بنابراین هر چیز مشکوکی که شبیه دوربین باشد باید فورا از آن محیط دور شود. تمامی دوربین های مخفی سیم ندارند و دوربین بی سیم نیز وجود دارد.

توجه به صدای دوربین ها

بیشتر دوربین های مخفی به حرکت حساس هستند و ممکن است هنگام حرکت از خود صدا هایی تولید کنند، در این صورت باید به دقت گوش کنید تا بتوانید آن ها را پیدا کنید. زمانی که به جست و جوی محیط برای پیدا کردن دوربین مدار بسته مخفی می پردازید، همزمان باید گوش های خود را تیز کنید و با صدایی که از دوربین ها تولید می شود به راحتی مکان آن ها را پیدا کنید.

دوربین کوچک

پیدا کردن دوربین مدار بسته مخفی

 

تاریک کردن محیط

تاریک کردن محیط یکی دیگر از روش های مناسب برای پیدا کردن دوربین مدار بسته مخفی است، بیشتر دوربین ها LED دارند که معمولا به رنگ ها سبز و قرمز هستند و زمانی که نور محیط کم شود چشمک میزنند و درخششی از خود تولید می کنند که به راحتی در معرض دید قرار می گیرند و می توان به سرعت آن ها را پیدا کرد. در این روش باید محیط را کاملا تاریک کنید و از ورود نور به محیط جلوگیری کنید؛ سپس به جست و جوی نور هایLED  بپردازید.

پیدا کردن جای دوربین مدار بسته مخفی توسط گوشی

برای پیدا کردن دوربین مدار بسته مخفی با گوشی دو روش آسان و کاربردی وجود دارد که با گوشی های اندروید به راحتی می توانید آن ها را پیدا کنید، در ادامه این دو روش را ذکر خواهیم کرد.

روش اول: در این روش به راحتی می توانید دوربین ها و میکروفون های مخفی را پیدا کنید، برای اینکار لازم است قبل از هر کاری با یک نفر تماس بگیرید؛ سپس همانطور که با فرد صحبت می کنید شروع به قدم زدن کنید. بیشتر دوربین های مخفی صدا ها و فرکانس های خاصی ایجاد خواهند که بر روی تلفن تاثیر می گذارند و به راحتی می توان از وجود دوربین در اتاق مطلع شد و آن ها را پیدا کرد.

روش دوم: در این روش می توان از اپلیکیشن های موبایل که بسیار زیاد و متنوع هستند استفاده کرد؛ چرا که تاثیر زیادی در پیدا کردن دوربین مدار بسته مخفی دارند. این نوع اپلیکیشن ها را باید بر روی موبایل خود نصب کنید و سپس آن را اجرا کنید. زمانی که دوربین توسط اپلیکیشن پیدا شود نور قرمزی نمایش داده می شود که شما را از وجود دوربین ها در محیط مطلع خواهد کرد. البته بسیاری از اپلیکیشن در برابر لوازم و وسایلی که فرکانس رادیویی دارند نیز از خود نور قرمز نشان می دهند

یک ساعت مچی و موبایل و یک دوربین کوچک

پیدا کردن دوربین با استفاده از گوشی

جمع بندی

امروزه دوربین های مختلف و زیادی توسط برند ها تولید می شوند که بسیاری از آن ها دوربین های مخفی و پیشرفته ای هستند. در بیشتر مواقع وجود دوربین های مخفی به افرادی مانند نیروی های انتظامی و… کمک بسیاری خواهد کرد، اما ممکن است افراد دیگر باشند که با استفاده از این دوربین ها قصد سوءاستفاده از افراد را داشته باشند در این صورت پیدا کردن دوربین مدار بسته مخفی بسیار ضروری است.

با روش هایی که ارائه دادیم به راحتی می توان آن ها را پیدا کرد و از بین برد، بسیاری از افراد ممکن است دوربین ها را در محیط بیرون از خانه نیز به کار گیرند برای مثال دیوار ها، گیاهان و وسایل داخل حیاط مکان های مناسبی هستند تا بتوان این دوربین ها را در آنجا به کار گذاشت؛ بنابراین باید بسیار مواظب بود و این مکان ها را نیز با روش هایی که گفته شد چک کرد. شما میتوانید انواع محصولات مختلف از جمله انواع دوربین مدابسته و انواع ردیاب های مختلف را در رادار سی سی تی وی پیداکنید و بهترین را برای خود برگزینید.

 

 

سوالات متداول

آیا این دوربین های کوچک باید به برق متصل یاشند؟

خیر. یک سری دوربین های بیسیم وجود دارد که توسط باتری که به آن متصل است شارژ را تا چند ساعت نگه میدارد

به چه روشی میتوان این دوربین هارا پیدا کردن؟

یکی از ساده ترین روش ها استفاده از دستگاه فرکانس یاب است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *