ردیاب, ردیاب شخصی

ردیابی افراد از طریق گوگل مپ

ردیابی افراد از طریق گوگل مپ

افراد زیادی هستند که به اطلاعات دقیق در مورد مکان اعضای خانواده خود نیاز دارند. به عنوان مثال، دانستن محل افراد مبتلا به آلزایمربرای خانواده آنها بسیار مهم است. همچنین والدین کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی باید همیشه از وضعیت کودک خود آگاه باشند. خانواده هایی که این مشکلات را در خانه خود دارند به دنبال راه حلی برای رفع این مشکل هستند. در این مقاله تصمیم گرفتیم بهترین راه برای یافتن موقعیت مکانی افراد از طریق گوگل مپ را ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

ردیابی-زنده-از-طریق-گوگل-مپ

ردیابی زنده از طریق گوگل مپ

ردیابی زنده افراد از طریق گوگل مپ

برای این کار ابتدا برنامه Google Maps برای اندروید یا iOS را باز کنید و در منوی سمت چپ گزینه اشتراک گذاری موقعیت مکانی را انتخاب کنید و پس از پذیرش قوانین، مدت زمان اشتراک گذاری مکان را تعیین کنید.این مقدار را می توان از 15 دقیقه تا 3 روز یا (Until your turn this off) تنظیم کرد.

بعد از انجام مراحل بالا، لینک ردیابی موقعیت مکانی شما در محدوده زمانی انتخاب شده ایجاد می شود. می توانید این لینک را از طریق هر نوع برنامه پیام رسانی مانند پیامک، ایمیل یا رسانه های اجتماعی با شخص مورد نظر خود به اشتراک بگذارید. این افراد می توانند موقعیت جغرافیایی شما را در Android، iOS یا نسخه وب Google Maps در زمان تعیین شده مشاهده کنند.

 

 

چگونگی کارکرد ردیابی از طریق گوگل مپ

استفاده-از-جی-پی-اس

نحوه ردیابی از گوگل مپ

Google Map برنامه ای است که بر روی دستگاه های مختلف تلفن همراه نصب می شود، شما می توانید برای ردیابی شماره تلفن مراحل زیر را انجام دهید:

  • گوگل مپ را باز کنید و روی نماد بالا سمت چپ (نماد سه خط افقی) ضربه بزنید.
  • گزینه، Location Sharing را انتخاب کنید.
  • حالا برای ادامه روی GET STARTED کلیک کنید.
  • در مرحله بعد، می‌توانید انتخاب کنید که چه زمانی می‌خواهید مکان آن شخص را ردیابی کنید. نماد “+” را برای افزایش زمان و نماد “-” را برای کاهش آن فشار دهید.
  • پس از انتخاب مخاطب از دستگاه مورد نظر، ممکن است یک پنجره باز شود که می گوید این مخاطب به حساب Google شما متصل نیست. دکمه تایید را فشار دهید.
  • حالا Send را بزنید و در نهایت لینک آماده شده را برای خود ارسال کنید.
  • اکنون می‌توانید از پیوند برای مشاهده مکان فعلی شخص مورد نظر از تلفن خود در هر زمان استفاده کنید.

 

ردیابی-شماره-مبایل-با-گوگل-مپ

ردیابی شماره مبایل با گوگل مپ

ردیابی شماره موبایل از طریق گوگل مپ

اما همانطور که در بالا توضیح دادیم، ردیابی تلفن با گوگل مپ یکی از ویژگی های جدیدی است که گوگل در آخرین به روز رسانی به کاربران خود ارائه داده است. یکی از ویژگی هایی که بسیار مورد استقبال کاربران گوگل قرار گرفته، اضافه شدن قابلیت ردیابی موقعیت مکانی فرد بر روی گوگل مپ است.

اپلیکیشن Google Maps برنامه ای است که بر روی دستگاه های مختلف موبایل (اندروید، آیفون، آی او اس، ویندوز فون، ویندوز و …) نصب می شود و نقشه شهرها و کشورها را نمایش می دهد، اما هنوز تعداد بسیار کمی از کاربران از این ویژگی استفاده می کنند.

بنابراین، برای این کار، می توانید مراحل زیر را در برنامه Google Maps خود انجام دهید:

  • ابتدا برنامه Google Maps را در تلفن مورد نظر باز کنید.
  • روی آیکون سه خط افقی (بالا سمت چپ) ضربه بزنید.
  • در لیست نمایش داده شده روی گزینه Share Location کلیک کنید.
  • روی گزینه Start Now (GET STARTED) کلیک کنید.
  • در صفحه بعد، می‌توانید زمانی را که می‌خواهید موقعیت مکانی آن شخص را ردیابی کنید، انتخاب کنید. برای افزایش زمان، روی علامت مثبت “+” و برای کاهش آن، روی علامت منفی “-” ضربه بزنید.
  • نکته مهم: پس از انتخاب این گزینه، سایر گزینه های اشتراک گذاری موقعیت مکانی مانند: واتس اپ، تلگرام، ایمیل، بلوتوث و … غیرفعال می شود و امکان ردیابی شماره تلفن همراه تنها از طریق پیامک امکان پذیر خواهد بود.
  • پس از انتخاب مخاطب از دستگاه مورد نظر، ممکن است یک پنجره باز شود که می گوید این مخاطب به حساب Google شما متصل نیست. دکمه تایید را فشار دهید.
  • حال بر روی دکمه ارسال ضربه بزنید و در نهایت لینک آماده شده را از طریق برنامه های پیام رسان برای خود ارسال کنید.
  • در نهایت برای ردیابی موقعیت فعلی گوشی، باید از همان لینک استفاده کنید تا هر زمانی که می خواهید، از طریق تلفن همراه خود و با برنامه Google Maps، موقعیت فعلی فرد مورد نظر را مشاهده کنید.

همچنین شما از طریق برنامه Google Maps می توانید مکان خود را برای دیگران ارسال کنید. در این صورت یک نوتیفیکیشن روی گوشی موبایل خود از دستگاه مورد نظر دریافت می کنید و پس از ضربه زدن بر روی آن، گوگل مپ باز شده و موقعیت فرد را روی نقشه نمایش می دهد. با ضربه زدن بر روی گزینه Directions می توانید به محل گوشی مورد نظر خود بروید.

ردیابی-شماره-دیگران-با-google-maps

ردیابی شماره دیگران با google maps

ردیابی شماره دیگران با گوگل مپ

آیا می توان مکان دقیق دیگران را در نقشه های گوگل با شماره موبایل پیدا کرد؟ این سوالی است که همه افراد پس از اطلاع از نحوه عملکرد این سرویس حرفه ای از خود می پرسند، به خصوص افرادی که جلسات زیادی در یک روز دارند و استفاده از این ویژگی ها به آنها در کارشان کمک می کند. در مطلب بالا به ردیابی موبایل دیگران اشاره کردیم و اکنون می خواهیم امکان ردیابی گوشی شما توسط دیگران را با ردیابی شماره تلفن از طریق گوگل مپ به شما آموزش دهیم:

  • ابتدا برنامه Google Maps خود را باز کنید.
  • روی منوی کشویی داخل برنامه (بالا سمت چپ) کلیک کنید.
  • ابتدا باید از طریق گوگل با قوانین اشتراک گذاری اطلاعات مکانی خود موافقت کنید. دقت کنید در ادامه باید GPS دستگاه خود را روشن کنید.
  • اکنون گوگل Link حاوی موقعیت مکانی شما را در اختیارتان قرار می دهد.
  • لینک را به هر طریقی که می خواهید برای شخص مورد نظر خود ارسال کنید.
  • شخصی که link ارسال شده توسط شما را دریافت می کند می تواند روی آن کلیک کرده و موقعیت مکانی شما را به صورت زنده در Google Maps مشاهده کند.

گوگل-مپ-با-هدف-یافتن-گوشی-گم-شده

گوگل مپ با هدف یافتن گوشی گم شده

سخن پایانی

در واقع اکثر روش ها به خصوص برنامه گوگل مپ با هدف یافتن مکان گوشی موبایل گم شده یا دزدیده شده طراحی شده اند. بنابراین، استفاده از آن برای ردیابی افراد، روش دقیقی نیست. بهترین راه برای ردیابی افراد در حال حاضر استفاده از ردیاب هاست. شما می توانید از این ردیاب ها برای ردیابی افراد یا خودرو استفاده کنید.

فروشگاه رادار سی سی تی وی با هدف ارائه خدمات موقعیت یابی برای رانندگان و دارندگان وسایل نقلیه فعالیت خود را آغاز کرده است. این مجموعه در حال حاضر انواع ردیاب خودرو، ردیاب موتور سیکلت و وسایل نقلیه سنگین را ارائه می دهد. برای اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *