خودرو, ردیاب خودرو

راهنمای خرید دوربین خودرو

تصویر شاخص راهنمای خرید دوربین خودرو

در طول چند سال گذشته، برخی از راننده ها به نصب و استفاده از دوربین های مداربسته بر روی خودرو های خود شروع کردند. در کوتاه مدت کارایی و فواید استفاده از دوربین خودرو زبان زد همه شد. از این رو تقاضا برای خرید آن ها افزایش یافت. به دلیل تقاضای بالای مردم برای نصب و استفاده از دوربین مداربسته در ماشین خود، شرکت‌های مختلفی این محصول را تولید کردند.

اگر شما هم قصد خرید دوربین برای خودرو خود را دارید، ممکن است در انجام این کار دچار سردرگمی شوید. از این رو ما در این مقاله، راهنمای خرید دوربین خودرو را برای شما ارائه داده ایم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

نوعی دوربین ماشین

راهنمای خرید دوربین خودرو

خرید دوربین خودرو

وقتی که به خرید و نصب دوربین بر روی خودرو تصمیم می گیرید، یکی از سخت ترین کارها، بررسی مدل های مختلف آن و انتخاب یک مورد مناسب است. واقعیت آن است که در هنگام خرید دوربین خودرو بایستی به نکات مختلفی توجه کنید تا بتوانید ضمن تهیه یک کالای با کیفیت، قیمت مقرون به صرفه ای هم برای آن بپردازید.

دوربین های خودرو دارای ویژگی های بسیار زیادی همانند ردیاب خودرو و ردیاب آهنربایی هستند. شما در هنگام خرید این محصول باید به ویژگی هایی که محصول از آن برخوردار است توجه ویژه ای داشته باشید. باید در هنگام خرید، عوامل زیر حتماً به عنوان پارامتر های اصلی در نظر گرفته شوند.

  • قیمت دوربین
  • برند تولید کننده دوربین
  • فروشنده
  • گارانتی و خدمات پس از فروش

در ادامه با بررسی کامل نکات و راهنمای خرید دوربین خودرو همراه ما باشید.

نوعی دوربین خودرو که به شیشه ماشین متصل شده است

خرید دوربین ماشین

توجه به قیمت آن

قبل از خرید هر محصولی بایستی قیمت آن را دانسته و با ویژگی هایی که دارد، مقایسه کنید تا بتوانید یک خرید منطقی داشته باشید. امروزه فروشگاه های مختلف، قیمت های متفاوتی را برای انواع دوربین خودرو ارائه می دهند. از این رو نمی توان یک قیمت مشخص را برای آن ها تعیین کرد. اگر قیمت یک دوربین برای شما مهم است، بهتر است زمان بیشتری را برای بررسی انواع مختلف دوربین ها اختصاص دهید.

توجه به نوع برند انتخابی در زمان خرید دوربین خودرو

برند دوربین و شرکت تولید کننده آن، یکی از اولین نکاتی است که در راهنمای خرید دوربین خودرو بیان می شود. در هنگام خرید دوربین خودرو، سعی کنید از برند های نام آشنا و مطمئن استفاده کنید. بسیاری از افراد به خاطر هزینه پایین تر یا تحت تأثیر تبلیغات های مختلف قرار گرفتن، محصولات نا شناس را خریداری می کنند و پس از مدت بسیار کمی، دوربین ماشین انتظارات آن ها را برآورد نمی کند. از این رو اگر می خواهید یک محصول با کیفیت و با طول عمر بالایی خریداری کنید، حتماً به برند و شرکت تولید کننده آن توجه کنید.

به عنوان راهنمای خرید دوربین خودرو می توان گفت، دوربین های ساخته شده توسط برند های Phisung، Vikcam، FIRSTSCENE از بهترین برند های تولید کننده دوربین برای خودرو ها محسوب می شوند. شما می توانید هر یک از محصولات این برند ها را با خیال راحت خریداری کرده و از آن ها استفاده کنید.

معتبر بودن فروشگاه انتخاب شده برای خرید دوربین خودرو

از آنجایی که تعداد بسیار زیادی از فروشگاه های اینترنتی و حضوری مشغول به فروش سیستم های ایمنی هستند، ممکن است در هنگام خرید با خود فکر کنید که فرقی ندارد از چه فروشگاهی خرید کنید. در حالی که اصلاً این گونه نیست. برخی از فروشگاه ها اجناس تقلبی را به جای محصول اورجینال به فروش می رسانند. از این رو اگر یکی از محصولات آن ها را خریداری کنید با یک دوربین خودرو بی کیفیت با عملکرد ضعیف مواجه خواهید شد. حتماً ممکن است دوربین شما در مدت زمان بسیار کوتاه خراب شود و دیگر کار نکند.

یکی دیگر از ضرورت های انتخاب فروشگاه معتبر، بهره مندی از قیمت های منطقی و اقتصادی است. ممکن است برخی از فروشگاه ها محصولات اورجینال را در اختیار شما قرار دهند، اما پول بسیار بیشتری در ازای آن از شما بگیرند.

پس اگر می خواهید ضمن خرید یک محصول با کیفیت و طول عمر بالا، قیمت اقتصادی و مقرون به صرفه ای برای آن بپردازید، در هنگام خرید دوربین خودرو به مرکز فروش آن توجه ویژه ای داشته باشید. با یک جست و جوی ساده در اینترنت و یا پرس و جو از افراد آگاه در این زمینه می توانید لیستی از فروشنده های معتبر دوربین مدار بسته خودرو را به دست آورید.

فردی درحال تنظیم دوربین خودرو خود

نصب دوربین در خودرو

داشتن گارانتی معتبر

برخورداری دوربین خودرو از گارانتی یک اصل مهم است. از آنجایی که این محصول یک وسیله الکتریکی است، از این رو ممکن است در اثر عوامل مختلفی در عملکرد صحیح آن اختلال ایجاد شود و یا قطعه ای از آن بسوزد. در این صورت اگر محصول شما دارای برگه ضمانت یا همان گارانتی باشد بدون پرداخت هیچ هزینه اضافی می توانید دوربین خودروی خود را تعمیر کرده و حتی در مواردی آن را با یک دوربین جدید تعویض کنید. پس به وجود گارانتی محصول به عنوان یک نکته مهم در هنگام خرید دوربین خودرو توجه کنید.

راهنمای خرید دوربین خودرو بر اساس نوع ویژگی های فنی که دارد

حال که با نکات کلیدی در انتخاب دوربین ماشین آشنا شدید بایستی بدانید که معیار های دیگری نیز به عنوان راهنمای خرید این دوربین کوچک وجود دارند که در کنار پارامتر های گفته شده در بخش قبل، بایستی مورد توجه قرار بگیرند. این پارامتر ها به مشخصات فنی دوربین مربوط می شوند.

مشخصات فنی یک دوربین نشان دهنده کیفیت عملکرد یک دوربین در هنگام کار است. از جمله مشخصات فنی که بایستی به عنوان راهنمای خرید دوربین خودرو، مورد توجه خریداران قرار بگیرد، عبارت اند از:

  • کیفیت تصاویر ضبط شده
  • قابلیت دید در شب
  • ضبط وقایع در هر ساعت
  • داشتن فضایی برای ذخیره اطلاعات

در ادامه بررسی کامل راهنمای خرید دوربین خودرو، مشخصات فنی گفته شده را به طور کامل شرح داده ایم.

 

توجه به کیفیت تصویر در زمان خرید دوربین خودرو

در هنگام خرید دوربین برای خودرو، بسیاری از مدل های موجود دارای کیفیت ضبط پیش‌فرض 1080 p  هستند. این سطح از کیفیت بسیار مناسب بوده و می تواند گزینه عالی برای خرید باشد. اما می توانید با صرف هزینه کم تر از مدل های 720 p نیز استفاده کنید.

قابلیت دید در شب

اگر شب هنگام رانندگی می کنید، یا خودروی خود را در محل های تاریک مانند پارکینگ پارک کرده باشید، کیفیت تصاویر ضبط شده توسط دوربین به حد قابل توجهی کاهش می یابد. دلیل اصلی افت کیفیت در این مواقع، کمبود میزان نور است. اما اگر دوربینی دارای قابلیت دید در شب باشد، کمبود میزان نور، تأثیر چندانی بر روی کیفیت تصاویر ضبط شده نخواهد داشت و شما در هر شرایطی به تصاویری با کیفیت قابل قبول دسترسی خواهید داشت.

نمایی از تصویر دوربین خودرو

قابلیت دید در شب دوربین خودرو

ضبط وقایع در هر ساعت

از آنجایی که ممکن است در هر ساعتی از شبانه روز اتفاقی برای شما و خودروتان بیفتد، دوربینی که استفاده می کنید بایستی قابلیت فیلم برداری به صورت 24 ساعته را داشته باشد.

داشتن فضایی برای ذخیره اطلاعات

به عنوان یک راهنمای خرید دوربین خودرو که برای شما خیلی مفید و کاربردی است، سعی کنید در هنگام انتخاب دوربین، به حافظه داخلی آن خیلی حساس باشید. هر چقدر یک دوربین حافظه بیش تری داشته باشد، از ارزش خرید بالاتری نیز برخوردار است. اگر از دوربین بی سیم استفاده می کنید، این قابلیت اهمیت بیشتری پیدا می کند.

نوعی دوربین خودرو که روی شیشه آن نصب شده

ویژگی های نصب دوربین در خودرو

مزایا و معایب خرید دوربین خودرو

تمام آنچه که در مورد راهنمای خرید دوربین خودرو ضروری بود، برای شما به طور کامل شرح دادیم. حال نوبت به بررسی ویژگی های نصب دوربین بر روی خودرو و مزایا و معایب آن رسیده است.

چندین دوربین خودرو

انواع دوربین خودرو

مزایای نصب دوربین در خودرو

مهم ترین مزیت استفاده از دوربین خودرو، ثبت مدرک و سند در هنگام تصادفات است. از آن گذشته اگر خودرویی با شما تصادف کرده و اقدام به فرار کند، پلاک آن توسط دوربین ثبت می شود.

حتی ممکن است زمانی که شما در اطراف خودرو نیستید، ماشین های دیگر با خودروی شما تصادف کنند یا افرادی به خودروی شما صدمه بزنند، در این صورت چهره افراد و پلاک خودرو های متخلف ثبت شده و شما به راحتی می توانید از آن ها شکایت کنید. از دیگر مزایای استفاده از این وسیله قابلیت مسیریابی و ردیابی آن است. این ویژگی کارایی مشابه به ردیاب موتورسیکلت دارد.

معایب استفاده از دوربین در خودرو

دوربین های ماشین مانند هر محصول دیگر در کنار برخورداری از مزایای فراوان، معایبی نیز دارند. هر چند این عیب ها بسیار کم و قابل چشم پوشی است؛ اما قصد داریم آن ها را بیان کنیم تا در راهنمای خرید دوربین خودرو به همه نکات اشاره کرده باشیم. برخی از شرکت ها دوربین های کوچک را تحت عنوان دوربین مخفی برای خودرو به فروش می رسانند. اگر قصد خرید دوربین مخفی را دارید بایستی بدانید که این دوربین ها به علت سایز و ابعاد کوچک و ریزی که دارند به این اسم شناخته می شوند و شما با یک دوربین کاملا مخفی طرف نیستید.

از سوی دیگر در اثر تصادفات شدید ممکن است بشکنند و کارایی خود را از دست بدهند. هر چند امکان این اتفاق بسیار کم است.

 

 

سوالات متداول

اینکه ما دوربین برای خودروی خود نصب کنیم چه فایده ای دارد؟

مهم ترین مزیت استفاده از دوربین خودرو، ثبت مدرک و سند در هنگام تصادفات است. از آن گذشته اگر خودرویی با شما تصادف کرده و اقدام به فرار کند، پلاک آن توسط دوربین ثبت می شود همچنین یک سری از دوربین های خودرو روی خود به صورت خودکار ردیاب خودرو نصب شده است و شما میتوانید از هر دو امکانات استفاده فرمایید

 

زمان خریدن دوربین خودرو باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

شما در زمان خرید دوربین خودرو و هر محصول دیگری باید به مواردی مثل گارانتی معتبر، برندی که دارد، کیفیت

 

آیا دوربین خودرو 24 ساعته کار میکند؟

بله یک سری از دوربین های خودرو به صورت 24 ساعته کار میکنند و فعال هستند ولی باید به این نکته توجه داشت که بعد مدتی حافظه آن پر میشود و باید حواستان به این مورد هم باشد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *