ردیاب, ردیاب موتورسیکلت

راهنمای استفاده و نصب ردیاب موتورسیکلت

قالب ردیاب خودرو

استفاده از موتورسیکلت برای رهایی از ترافیک های سنگین بسیار کاربردی است و در فصول گرم بهره گیری از این وسیله افزایش پیدا می کند. امروزه با وجود تورم موجود در بازار، قیمت موتور سیکلت روند صعودی را طی نموده است و افراد سارق بیشتر در صدد ربودن این وسیله نقلیه شده اند. از این جهت اشخاص دارنده موتور می توانند با بهره‌ گیری از لوازم امنیتی گوناگون که وجود دارد از به وجود آمدن این اتفاقات جلوگیری کنند.

یکی از بهترین و ثمر بخش ترین لوازم تامین کننده امنیت موتورسیکلت ردیاب می باشد که می تواند مکان دقیق قرار گیری موتور را مشخص کند.

 

3 عدد ردیاب موتور سیکلت

انواع ردیاب موتورسیکلت

 

آموزش نصب ردیاب موتورسیکلت

در این مطلب مراحل نصب ردیاب موتورسیکلت را قدم به قدم بیان خواهیم کرد.

  • در مرحله اول بایستی سیم کارت مورد نظر را در قسمت مخصوص ردیاب قرار دهید و دقت کنید که Roaming آن فعال باشد تا بتوانید عملیات ردیابی را در خارج از کشور نیز پیگیری کنید. غیر فعال نمودن پین کد سیم کارت همراه اول از جمله مواردی است که در همین مرحله اول بایستی انجام شود. یادتان نرود که زبان سیم کارت را باید بر روی زبان انگلیسی قرار دهید زیرا اعلام شارژ باقی مانده آن توسط ussd دریافت می گردد.
  • مرحله دوم مربوط به یافتن مناسب ترین مکان جهت قرار دادن ردیاب بر روی وسیله نقلیه است. چنان چه این مرحله را با دقت و خلاقیت انجام دهید می توانید نتیجه دلخواه را از نصب ردیاب دریافت کنید.
    در هنگام نصب دقت لازم را داشته باشید که سطح ردیاب به طرف بالا قرار بگیرد و زاویه ای که با افق تشکیل می دهد به میزان ۱۵ درجه باشد تا آنتن های GPS و GSM بتوانند عملکرد درستی داشته باشند. توجه به این نکته ضروری است که اشیای فلزی و شیشه ای را از ردیاب دور نگه دارید زیرا باعث ایجاد مشکل در کارکرد آن خواهند شد.
  • در مرحله سوم عملیات سیم کشی و اتصال ردیاب به برق موتور انجام می گردد که نیازمند تخصص است. ردیاب موتور سیکلت سه دسته سیم دارد که با رنگ های قرمز، زرد، مشکی مشخص شده اند که هر کدام در قسمت مخصوصی قرار خواهند گرفت.
  • در مرحله آخر نصب ردیاب موتورسیکلت، راه اندازی ردیاب صورت می پذیرد و فرد نصب کننده با تست کردن عملکرد ردیاب را چک می کند.

 

نوعی ردیاب موتور سیکلت که در دست فردی قرار دارد

ویژگی های یک ردیاب خوب

بهترین محل برای نصب ردیاب موتورسیکلت

هدف از به کارگیری ردیاب برای موتورسیکلت این است که مکان دقیق وسیله نقلیه به فرد مالک نمایش داده شود اما برای این که چنین هدفی به تحقق بپیوندد بایستی ردیاب را از چشم افراد سرقت کننده دور نگه داریم. مکانی که برای قرار گرفتن ردیاب در نظر می گیرید بایستی از قسمت های مخفی موتور انتخاب شود تا به راحتی در دسترس سارقین قرار نگیرد.

مراحل انتخاب کردن ردیاب برای موتورسیکلت بستگی به عوامل مختلفی دارد که از آن جمله می ‌توان به نوع ردیاب و برند سازنده آن اشاره نمود. از آنجا که بعضی از نمونه های این ردیاب ها برای نصب نیاز به انجام عملیات سیم کشی دارند بایستی به مخزن برق متصل گردند. اما بعضی از آن ها به صورت آهنربایی می باشند که قبل از استفاده شارژ می شوند و از طریق انرژی ذخیره شده در باتری کار خود را انجام می دهند.

بعضی از موتورها دارای ساختمان پیچیده ‌ای نمی باشند، به این ترتیب فضا های مخفی زیادی ندارند و یافتن یک مخفی گاه برای ردیاب در این موتور ها کار سختی است. اما در موتور هایی که دارای پیچیدگی بیشتری هستند می توان پناهگاه های مناسبی برای نصب این وسیله پیدا کرد و از مختل شدن عملیات آن توسط سارق جلوگیری نمود.

فردی درحال نصب ردیاب خودرو

بهترین ردیاب های موتورسیکلت

بهترین GPS برای موتور سیکلت

از جمله ویژگی های یک ردیاب خوب داشتن ابعاد مناسب است تا بتواند در جایگاه های مخفی موتور سیکلت نصب شود.  هرچه اندازه فیزیکی ردیاب کوچک تر باشد بهتر می تواند از چشم سارقین مخفی بماند. یافتن بهترین ردیاب صرفاً با در نظر گرفتن برند سازنده آن میسر نمی شود و بایستی امکانات و قابلیت های موتورسیکلت را در نظر گرفته و با توجه به آن ها بهترین گزینه ردیاب را انتخاب کنید تا به مناسب ترین نتیجه دست پیدا کنید.

آنتن دهی پر قدرت و ارسال سیگنال های قوی تنها توسط یک ردیاب با کیفیت انجام می شود. سرور های حرفه ای ردیاب می توانند در عملکرد بهتر آن اثر زیادی داشته باشند. ارسال مکان دقیق قرار گیری موتورسیکلت از دیگر قابلیت های یک ردیاب ایده آل محسوب می گردد و می تواند مالک را در کم ترین زمان ممکن به وسیله نقلیه خود برساند.

 

برای مشاهده انواع ردیاب خودرو کلیک کنید

 

کنترل از راه دور در یک ردیاب بایستی به گونه ای باشد که به راحتی از طریق ریموت انجام شود که در بعضی از ردیاب ها با سرعت و دقت چشمگیری صورت می پذیرد. سیستم کنترل که در ردیاب قرار داده شده است امکان دست یافتن به GPS را  میسر ساخته و در زمانی که موتورسیکلت به سرقت می رود می‌ تواند توسط مالک برای مشخص کردن مکان وسیله به کار گرفته شود. برنامه ای که برای ردیاب های با کیفیت قرار داده می شود ساده و روان هستند و دارای پیچیدگی های وقت گیر در هنگام استفاده نمی باشند.

نوعی ردیاب موتور سیکلت

مکان های مناسب در موتور برای نصب ردیاب

 

 ۸ مورد مهم هنگام نصب ردیاب موتورسیکلت

برای نصب ردیاب موتورسیکلت بایستی نکاتی که در ادامه گفته می ‌شود را مد نظر قرار داد:

  • تمام وسیله هایی که دارای آهنربا و یا سیستم صوتی هستند را از دستگاه ردیاب و آنتن های آن دور نگه دارید.
  • در عملیات سیم کشی نصب ردیاب دقت کافی را به خرج دهید تا از به وجود آمدن اتصال کوتاه جلوگیری گردد.
  • سیم های به کار گرفته شده در اتصالات را به دور از دمای زیاد یا رطوبت و فشار قرار دهید.
  • دستگاه ردیاب نباید باز شود و فقط در مواردی که لازم است مشتری سیم کارت را قرار دهد این عمل انجام می گردد.
  • اگر موتورسیکلت شما در معرض رطوبت قرار دارد بایستی دستگاه ردیاب را داخل یک محفظه ضد آب قرار دهید تا از خراب شدن آن جلوگیری شود.
  • بهتر است سیم های به کار گرفته شده را با چسب های مخصوص برق کاری محکم کنید تا از بروز صدمات جلوگیری گردد.
  • بسیار مهم است که نصب ردیاب موتورسیکلت را به افراد متخصص و حرفه ای بسپارید تا از صحت قرارگیری آن و کامل بودن اتصالات ردیاب به موتور اطمینان لازم را کسب نمایید.
  • بعد از اینکه عملیات نصب تمام شد باید انجام درست عملیات توسط ردیاب چک شود و پس از مطمئن شدن از آن نصب ردیاب به پایان می رسد.

نمایی از داخل ردیاب خودرو

طریقه نصب ردیاب بر روی موتور

 

خرید بهترین ردیاب موتور سیکلت 

از جمله نکاتی که در هنگام خرید ردیاب های موتورسیکلت بایستی مد نظر قرار دهید در ادامه اشاره خواهد شد:

  • برنامه ای که برای ردیاب مورد نظرتان قرار داده شده است بایستی قابل نصب شدن بر روی هر گونه سیستم عاملی باشد.
  • دستگاه ردیابی که قصد خرید آن را دارید بایستی قابل کنترل شدن از راه دور باشد که این مورد از مهم ترین نکات هنگام خرید محسوب می شود.
  • توانایی دسترسی ردیاب به سیستم های ماهواره مانند GPS و GLONASS تضمین کننده ارسال دقیق موقعیت موتورسیکلت به مالک می باشد که باید در زمان خرید به آن توجه داشت.
  • وجود ظرفیت کافی در باتری ردیاب باید به حدی باشد که پاسخگوی مدت زمان استفاده از ردیاب را داشته باشد و زمان کمی را برای شارژ شدن مصرف کند.
  • وجود خدمات پس از فروش از سمت شرکت سازنده ردیاب، نکته حائز اهمیتی است که در هنگام خرید مورد بررسی قرار می گیرد.
  • انجام پشتیبانی از سمت فروشنده در تمام ساعات شبانه روز باعث ایجاد اطمینان در فرد خریدار می گردد.
  • کیفیت مواد اولیه به کار رفته در تولید ردیاب بایستی بر طبق استاندارد های روز دنیا باشد و نحوه اتصال قطعات آن به صورت دقیق انجام شده باشد.

 

برای مشاهده انواع ردیاب آهنربایی کلیک کنید

 

محدودیت مکانی ردیاب موتور سیکلت چقدر است؟

بعضی از افراد بر این باورند که استفاده از ردیاب فقط در محدوده شهری میسر است و ارسال سیگنال توسط آن ها در خارج شهر و مکان های دور از تکنولوژی غیر قابل انجام است. در پاسخ به این افراد باید گفت در گذشته ردیاب هایی که تولید می شدند دارای محدودیت های جغرافیایی بودند.

اما در دنیای کنونی این محدودیت ها برای GPS ها و ردیاب ها به طور کلی برداشته شده اند و می توانند توسط هر کسی و در هر نقطه جهان مورد استفاده قرار بگیرند. استفاده از امکانات ارائه شده برای GPS ها رایگان می باشد و هیچ گونه هزینه ‌ای برای تبادل اطلاعات پرداخت نمی ‌شود.

کنار تصویر نمایی از تصویر ردیاب فردی روی نقشه است

محدودیت ارسال سیگنال در ردیاب

 

جمع بندی

ردیاب های موتور سیکلت با استفاده از سیم کارت هایی از قبیل ایرانسل یا همراه اول کار می کنند و از طریق ارسال سیگنال به سیستم های ماهواره ای، مالک موتور را از مکان دقیق آن مطلع می گردانند. هر ردیابی با توجه به قابلیت هایی که دارد و برنامه ای که بر روی آن نصب شده است قیمت مخصوصی داشته و اشخاص می توانند با توجه به انتظاراتی که از ردیاب دارند نسبت به تهیه نمونه مورد نظرشان اقدام کنند.

کاربرد هر کدام از نمونه ردیاب های تولید شده برای موتورسیکلت در شرایط مختلف متفاوت است و بستگی به نوع موتورسیکلت و نوع ردیاب خواهد داشت. ردیاب هایی که کوچک هستند می ‌توانند در تمام موتورسیکلت ها جایی برای مخفی شدن داشته باشند اما ردیاب های بزرگ معمولا با مشکل پنهان سازی مواجه اند. اگر کیفیت ردیاب برایتان مهم است بایستی به دنبال محصولات قوی و ساخته شده توسط برند های با کیفیت بگردید تا بتوانید بهترین عملکرد را از آن داشته باشید.

ردیاب های آهنربایی سختی کمتری در هنگام نصب داشته و می توانند مانع از بروز مشکلاتی از قبیل به وجود آمدن اختلال در سیستم سیم کشی موتور و یا نارسایی برق در قسمت های مختلف آن گردند. شما می توانید با انتخاب ردیاب های ارزان هزینه کمتری را برای داشتن یک ردیاب مصرف کنید.

 شما میتوانید انواع ردیاب مختلف را در رادار سی سی تی وی  پیدا کنید و بهترین را برای خود خریداری فرمایید.

 

 

ردیاب موتور سیکلت باید در چجوری جایی به طور کلی نصب شود؟

ردیاب موتور سیکلت باید در کل در جایی نصب شده باشد که هر کسی نتواند به راحتی به آن دسترسی پیدا کند

 

آیا از ردیاب شخصی هم به عنوان ردیاب موتور سیکلت میتوان استفاده کرد؟

در بعضی موارد میتوانید از ردیاب شخصی هم به عنوان ردیابی موتور سیکلت خود استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *