دوربین, دوربین مدار بسته

دوربین مداربسته برای کارخانه

بنر دوربینی در کاخانه

داشتن امنیت و ایمنی، یکی از نیازهای اساسی و ابتدایی انسان محسوب می شود که امروزه و با زندگی در دنیای مدرن، ممکن است حفظ آن با مشکلاتی همراه باشد. مراقبت از مکان ها و اشیای کوچک و بزرگ، امروزه و با استفاده از دوربین های مداربسته تبدیل به امری آسان گشته و بسیاری از مردم، با استفاده از آن ها سعی دارند تا امنیت مال و جان خود را حفظ نمایند.

یکی از مهم ترین مراکز و مکان هایی که نیاز حتمی به استفاده از دوربین مداربسته دارند، کارخانه ها هستند. اهمیتی ندارد که کارخانه یا کارگاه شما مکانی کوچک است یا یک مکان کاملا بزرگ و صنعتی؛ در هر صورت استفاده از دوربین های مداربسته می تواند منجر به جلوگیری از بروز انواع مشکلات شده و امنیت کارخانه شما را تامین کند.

در این مقاله قصد داریم تا نکات مهم درباره دوربین های مداربسته را بررسی کرده و به کمک یکدیگر، بهترین نوع دوربین مداربسته را برای کارخانه ها پیدا کنیم؛ در ادامه نیز به بررسی دلایل استفاده از دوربین پرداخته و برخی از گزینه های اضافی و کمک کننده را به شما معرفی می نماییم.

اگر در خرید دوربین برای کارخانه خود شک دارید، بهتر است این مقاله را با دقت و تا انتها مطالعه کرده و سپس، اقدام به تصمیم گیری کنید.

نوعی دوربین که به دیواری متصل است

دوربین مداربسته مناسب برای استفاده در کارخانه

مناسب ترین دوربین برای کارخانه

در زمینه خرید و نصب دوربین مداربسته در کارخانه ها، یکی از اولین و اصلی ترین سوالات، مربوط به نوع دوربین خواهد بود. انتخاب دوربین مناسب برای یک محیط بزرگ، امری بسیار مهم و حیاتی محسوب می شود. شما می توانید با انتخاب دوربینی مناسب، خیال خود را از بابت کیفیت دوربین و تصاویر ضبط شده در آن، راحت کرده و نگرانی های خود را در این زمینه کاهش دهید.

شما می توانید از دوربین هایی که کیفیت ضبط تصاویر بالایی دارند مانند دوربین های AHD،HD ،FULL HD  و غیره برای بخش هایی استفاده کنید که در آن نیاز به کیفیت بالایی در تصاویر داشته و مشاهده جزئیات، می تواند برای شما امری مهم و کلیدی تلقی شود. مکان هایی که ورود و خروج پرسنل و اجناس از آن صورت می گیرد، بهتر است تا دوربین های باکیفیتی داشته باشد.

استفاده از دوربین بی سیم نیز می تواند انتخاب مناسبی برای بخش های تولیدی و خط های تولید محصول باشد.

دو نوع دوربین مداربسته در خیابان

معیارهای انتخاب دوربین مناسب برای کارخانه و نکات مهم در این زمینه

معیار های انتخاب دوربین مداربسته کارخانه

  • ایمنی بالا: دوربین مدار بسته ای که برای کارخانه خود انتخاب می کنید، باید قدرت بالایی در حفظ امنیت داشته باشد. این جمله بدین معنی است که امکان دزدیدن یا ربودن این دوربین ها برای افراد ممکن نباشد و همچنین، به راحتی نتوان اطلاعات آن را هک یا حذف کرد.
  • کیفیت تصویر دوربین مداربسته کارخانه: عموما کارخانه ها دوربین های خود را در مکان هایی نصب می کنند که عمق تصویر زیادی داشته و بتوانند محیط های بزرگی را تحت پوشش خود قرار دهند. این نکته نیازمند آن است تا از دوربین های باکیفیتی استفاده کنید که به راحتی بتوانند تمام جزییات تصویر را حفظ کرده و تصویر نهایی مناسبی را به ما تحویل دهند.
  • زاویه دید در دوربین های مداربسته برای کارخانه: یکی از مهم ترین موضوعاتی که هنگام نصب دوربین باید به آن توجه کرد، زاویه دید دوربین خواهد بود. متصدیان باید زاویه ای را برای دوربین انتخاب کنند که علاوه بر پوشش تمام نقاط، جزییات تصاویر را نیز حفظ نماید.
  • برند دوربین مداربسته کارخانجات: برخی از شرکت های تولید کننده دوربین مداربسته، دوربین هایی مخصوص استفاده در محیط های صنعتی تولید می کنند که استفاده از آن می تواند برای ما مفید بوده و حفظ امنیت را تبدیل به امری آسان نماید.

نوعی دوربین در کارخانه

اصول انتخاب دوربین مناسب برای کارخانه

 

انواع دوربین مداربسته کارخانه

بسیاری از تولید کننده ها و توزیع کنندگان دوربین، پکیج دوربین مداربسته را به مشتریان پیشنهاد می دهند و پکیج های مناسبی برای کارخانه ها در این میان وجود دارد که می توانید با استفاده از آن ها، امنیت خود و کارخانه را به راحتی تامین کنید.

یکی از بهترین انواع دوربین که می توان از آن در کارخانه های مختلف استفاده کرد، دوربین های IP یا تحت شبکه نام دارند. این دوربین ها قدرت ذخیره اطلاعات تا حجم بسیار بالایی را داشته و در عین حال، می توانند جزییات ریز هر تصویر را در خود ذخیره کرده و برای شما حفظ کنند.

دوربین های اسپید دام نیز می توانند انتخاب خوبی برای محیط های خارجی و بیرونی کارخانه باشند. این دوربین ها قدرت چرخش 360 درجه دارند و این مسئله سبب شده تا استفاده از آن ها برای نظارت بر محیط های بزرگ و غیر سرپوشیده، بسیار رواج پیدا کند. برای محیط های داخلی نیز می توان از دوربین های دام و بالت استفاده نمود.

بررسی ویژگی های فنی مختلف انواع دوربین ها و مقایسه میان آن ها

انتخاب دوربین مداربسته مناسب برای کارخانه بر اساس ویژگی های فنی

در ادامه به بررسی برخی از ویژگی های فنی مهم و تعیین کننده در انتخاب دوربین مداربسته برای کارخانه ها پرداخته و هرکدام را به جدایی مرور می کنیم.

  • تکنولوژی ساخت: در ظاهر، تکنولوژی ساخت دوربین ها امر مهمی محسوب نمی شود، اما کافی است با دقت بیشتر به جزییات این لوازم فکر کنید؛ استفاده از دوربین هایی با تکنولوژی قدیمی می تواند مضرات زیادی را برای کارخانه و امنیت آن به همراه داشته باشد. هر چه تکنولوژی های استفاده شده در دوربین مداربسته جدیدتر باشد، استفاده از آن راحت تر و ضبط اتفاقات به وسیله آن باکیفیت تر خواهد بود.
  • فناوری فضای ذخیره سازی: تمامی دوربین ها می توانند اتفاقات و وقایع را در هارد خود ضبط کرده و آن را برای متصدیان به نمایش بگذارند؛ هر چند که این مسئله در زمینه دوربین های مداربسته کارخانه ها متفاوت خواهد بود. دوربین هایی که در محیط کارخانه استفاده می شوند، باید فضای ذخیره سازی چند برابری نسبت به انواع مدل های دیگر داشته باشند تا با استفاده از آن ها بتوان به راحت ترین شکل ممکن به جزییات وقایع کارخانه دسترسی پیدا کرد و فایل های قدیمی، به راحتی از بین نروند.
  • قابلیت دید در شب: قابلیت دید در شب اهمیت بسیار بالایی در دوربین های مداربسته و به خصوص دوربین های مورد استفاده در کارخانه ها خواهد داشت. این دوربین ها می توانند به راحتی اتفاقات و وقایع مربوطه را در فضای بی نور یا کم نور ضبط کرده و جزئیات آن را تا حد زیادی برای شما نمایان سازند.
    بسیاری از دوربین های دید در شب از کیفیت بالایی برخوردار هستند و شما می توانید به راحتی با استفاده از آن ها، از رخداد های شبانه در کارخانه یا کارگاه خود مطلع و باخبر شوید.

چندین دوربین مداربسته

انتخاب بهترین محل برای نصب دوربین مداربسته در کارخانه ها

مکان های مناسب برای نصب دوربین مداربسته کارخانه

بسیاری از افراد به محل نصب دوربین در کارخانه توجهی نمی کنند و به شکلی کاملا پیش پا افتاده، مکان مورد نظر خود برای دوربین را مشخص می کنند؛ در حالی که محل نصب دوربین می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی دوربین ها و کیفیت آن ها داشته باشد و وسعت میدان دید آن ها را مشخص نماید.

در ادامه به بررسی بهترین مکان های احتمالی برای نصب دوربین پرداخته و هر کدام را به شکلی جداگانه بررسی می کنیم. در نظر داشته باشید که این مکان ها بر اساس نوع کارخانه و شرایط فیزیکی آن می تواند متفاوت باشد.

خط تولید

خط تولید بخشی مهم و حیاتی در یک کارخانه محسوب شده و بسیاری از اتفاقات مهم و حیاتی، در این بخش رخ می دهند. اگر قصد نصب دوربین مداربسته در خط تولید را دارید، بهتر است تا محل قرارگیری دوربین ها، در ابتدا و انتهای خط تولید باشد. بدین گونه هر دوربین می تواند نقاط کور دوربین دیگر را به راحتی پوشش دهد.
این که در این بخش از چند دوربین استفاده شود، کاملا بستگی به وسعت خط تولید شما خواهد داشت و هر چه خط تولید طولانی تری داشته باشید، نیاز شما به استفاده از دوربین نیز افزایش خواهد یافت.

انبار

اهمیتی ندارد که کارخانه شما اقدام به تولید چه نوع محصولی می کند، در هر صورت انبار یکی از مراکز مهم آن بوده و تاثیر بسیار زیادی بر روی دیگر بخش‌ های کارخانه خواهد داشت. در کارخانه ها انبارهای مختلفی مثل انبار محصول و قطعات وجود دارد که نصب دوربین در آن ها بسیار ضروری است.

استفاده از دوربین در انبار، شرایط خاص خود را دارد و یکی از نکات مهم در این زمینه، مربوط به ارتفاع دوربین خواهد بود. دوربین های مورد استفاده در انبار باید از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشند و علاوه بر آن، نصب دوربین انبار در ارتفاع، تسلط داشتن ما به تمامی بخش ها را تسهیل کرده و ثبت وقایع را آسان تر می کند.

دو نوع دوربین مداربسته پلاک خوان

استفاده از دوربین مداربسته در انبارها، درب های ورود و خروج و باقی بخش های کارخانه

درب های ورودی و خروجی

ثبت ورود و خروج ها در کارخانه از اهمیت بالایی برخوردار است و وجود دوربین در بخش های مربوطه، در مشاهده این مسئله کمک فراوانی به ما خواهد کرد.

نصب دوربین در محل درب های ورود و خروج نیز باید به گونه ای باشد تا بتوان به وسیله آن علاوه بر چهره ها و اشخاص، جزییات وسایل نقلیه عبوری را نیز ضبط و نگه داری کرد تا بدین وسیله در صورت نیاز، به اطلاعاتی مانند شماره پلاک به راحتی دسترسی داشته باشیم.

اطراف کارخانه

شما بر اساس اندازه و متراژ محیط های مختلف کارخانه خود، به دوربین های متعددی نیازمند خواهید شد. اطراف ساختمان های کارخانه و بخش های کناری، می توانند نقاط حساسی برای وقوع اتفاقات ناشایست باشند و استفاده از دوربین در این مناطق، می تواند به حفظ امنیت کمک فراوانی کند.

دوربین هایی که در بخش های اطراف کارخانه نصب می‌شوند، باید توانایی پوشش دادن زمین ها و خیابان های اطراف را تا حد زیادی داشته باشند و بتوانند افراد را از اتفاقاتی که در اطراف کارخانه رخ می دهد، آگاه سازند. بهتر است تا حتی بخش های بلااستفاده نیز به دوربین مداربسته مجهز باشند.

دوربین مداربسته متصل به میله بقر

اهمیت نصب دوربین مداربسته مناسب و باکیفیت در یک کارخانه

اهمیت بودن دوربین مداربسته برای کارخانه

دلایل زیادی می توانند باعث شوند تا ما به استفاده از دوربین های مداربسته ترغیب شده و آن ها را در بخش های مختلف یک کارخانه، نصب نماییم.

دوربین های مداربسته علاوه بر آن که امنیت یک محل را تضمین می کنند، سبب می شوند تا بتوانیم به راحتی از امکانات دیگری مانند دستگاه ضبط صدا یا ردیاب آهنربایی استفاده کرده و با استفاده از مجموعه ای از لوازم امنیتی، نسبت به داشتن محیطی امن خیال خود را راحت نماییم.

علاوه بر نکات گفته شده، وجود دوربین مداربسته می تواند در مورد مدیریت افراد و کارگران به ما کمک کرده و ما را از بروز هرگونه خطا و مشکل، آگاه سازد. در بسیاری از موارد که اشتباهاتی در زمینه محاسبات یا ورود و خروج ها رخ می دهد، چک کردن حافظه دوربین، تنها راه حصول اطمینان خواهد بود و ما می توانیم با استفاده از دوربین مداربسته، هرگونه شک و شبهه ای را از بین ببریم.

در نهایت بهتر است به کیفیت دوربین نیز توجه داشته باشید تا بتوان از این لوازم، به صورت چند منظوره استفاده نمود و دوربین ها را به وسیله ای برای حفظ امنیت، مدیریت و بررسی اشکالات در مجموعه کاری تبدیل نماییم.

دوربین مداربسته

استفاده از معیارهای مختلف برای انتخاب بهترین دوربین مداربسته برای کارخانه

 

نتیجه گیری

استفاده از دوربین های مداربسته در کارخانه ها و کارگاه های تولیدی و صنعتی، نه تنها امری مفید بلکه فعالیتی واجب محسوب می شود و هر سرمایه دار و مسئولی، باید نسبت به خریداری و نصب دوربین های امنیتی در محدوده فعالیت خود اقدام نماید. عدم وجود دوربین در مکان های شغلی، می تواند به ضرر کارفرما تمام شده و کنترل شرایط را برای او تبدیل به امری سخت و ناشدنی کند.

دوربین ها انواع مختلفی دارند و علاوه بر دوربین های مداربسته، شما می توانید نسبت به خرید دوربین مخفی یا دوربین کوچک نیز اقدام کرده و امنیت مجموعه خود را به هر شکلی که علاقه دارید، افزایش دهید.
در نظر گرفتن بودجه ای مشخص برای دوربین های امنیتی و مداربسته در کارخانه، یکی از ضروری ترین تصمیماتی است که هر فرد می تواند آن را اتخاذ نماید.

رادار سی سی تی وی یکی از بهترین مرجع ها برای خرید انواع دوربین مداربسته و دستگاه های فرکانس یاب و جی پی اس میباشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *