دوربین مدار بسته

پنج نکته مهم هنگام خرید دوربین مدار بسته که باید رعایت کنید

پنج نکته مهم هنگام خرید دوربین مدار بسته که باید رعایت کنید

خرید دوربین مداربسته برای موقعیت‌ها و مکان‌های مختلفی می‌تواند انجام شود. معمولاً افرادی که قصد دارند تا در این محیط‌ها از دوربین‌ های مداربسته استفاده کنند، سعی می‌کنند تا خرید دوربین ‌ها را نیز به خود نصاب دوربین بسپارند. با این کار مسلماً می‌توانند با خیال راحت‌تری هزینه کنند؛ زیرا خیالشان راحت است که نصاب دوربین ‌ها می‌تواند دوربین‌ های مداربسته با کیفیتی را خریداری کند.

اما اگر قرار است خودتان دوربین ‌ها را تهیه کنید و یا نسبت به افرادی که دوربین ‌ها را نصب می‌کنند، اعتماد کافی ندارید. بهتر است بدانید که در هنگام نصب کردن این دوربین‌ ها لازم است که برخی از نکات مهم را رعایت کنید. اما پیش از آن‌ها باید در هنگام خرید دوربین‌ ها نیز به چند نکته بسیار مهم توجه داشته باشید. این کار سبب می‌شود که دوربین ‌هایی خریداری کردید از کیفیت مطلوبی برخوردار باشند و نیازی نباشد که دائماً بخواهید تا آن‌ها را تعویض کنید.

نکات مهم در خرید دوربین مداربسته

نکات مهم در خرید دوربین

همان طور که گفتیم در خرید دوربین مداربسته یک سری از نکات وجود دارد که لازم است به آن‌ها توجه کنید. سعی کنید تا آن‌ها را به خوبی در هنگام خرید خود مورد استفاده قرار دهید. در چنین شرایطی مسلماً می‌توان گفت که خرید دوربین‌ های مداربسته می‌تواند به نفع شما تمام شود.

  • برند دوربین ‌ مداربسته

اولین مؤلفه مهم و تأثیر‌گذار بر روی موضوع خرید دوربین مداربسته مربوط به برند دوربین‌ ها می‌شود. برند دوربین ‌ها معمولاً می‌تواند شامل هایک ویژن، سونی، پاناسونیک و… شود. هر کدام از این مارک‌ها و شرکت‌ها بنا به میزان اعتبار و سرمایه‌ای که در بازار دارند، می‌توانند محصولات مختلفی را با کیفیت‌های گوناگون و اشکال مختلف تولید کنند. این موضوع سبب می‌شود که انتخاب برای مشتریان نیز سخت‌تر شود. در صورتی که از برند‌های مربوط به دوربین‌ های مداربسته اطلاعات کاملی ندارید، بهترین کار آن است که این برند‌ها را به صورت مختصر و جامع بررسی نموده و سپس اقدام به خرید نمایید.

  • نوع دوربین‌ مداربسته

نوع دوربین ‌ها موضوعی کاملاً متفاوت از برند دوربین ‌ها است و در هنگام خرید دوربین مدار بسته‌ می‌تواند یکی از ۵ نکته بسیار مهم و تأثیر‌گذار باشد. نوع دوربین‌ ها می‌تواند شامل دوربین ‌های ۳۶۰ درجه، دوربین ‌های باکسی، دوربین ‌های چشمی و میکروسکوپی و… شود. هر کدام از این مدل از دوربین ‌ها نیز به شکلی طراحی شده‌اند که بتوانند در موقعیت‌های مختلف و متعدد تصاویر لازم را ثبت و ضبط نمایند. مسلماً این موضوع می‌تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد. در صورتی که نوع دوربین را به اشتباه انتخاب کنید، شاید نتوانید آن طور که می‌خواهید تصاویر خوبی را ثبت کنید. همچنین نتوانید محیط مورد نظر خودتان را نیز به خوبی پوشش دهید.

  • آپشن‌های دوربین ‌مدار بسته

مؤلفه و نکته سومی که در خرید دوربین مداربسته باید مورد توجه شما قرار گیرد، در ارتباط با آپشن‌هایی است که در این نوع از دوربین‌ ها وجود دارد. آپشن‌های قابل ارائه در دوربین‌ های مداربسته می‌تواند شامل مواردی همچون شمارش افراد، تشخیص چهره، مادون قرمز، حسگر‌های اثر انگشتی و… شود. هر قدر میزان و تعداد آپشن‌های قابل ارائه در یک دوربین مداربسته بیشتر باشد، مسلماً قیمت آن نیز بالاتر می‌رود؛ اما در چنین شرایطی لزوماً قرار نیست تا دوربینی را خریداری کنید که تمامی آپشن‌ها را دارد. بهتر است دوربین مداربسته با کیفیتی را خریداری کنید که آپشن‌های مورد نیاز شما را داشته باشد.

  • قیمت دوربین‌ ها

اما مؤلفه چهارمی که می‌تواند بر روی پروسه خرید دوربین مداربسته تأثیر داشته باشد، مربوط به قیمت دوربین ‌ها می‌شود. همان طور که گفتیم قیمت دوربین ‌ها تأثیر مستقیمی از کیفیت دوربین‌ها و همچنین برند تولید‌کننده آن‌ها می‌گیرد. این موضوع سبب می‌شود تا قیمت دوربین‌ ها به شکل پر رنگی برای مشتریان دیده شود.

معمولاً بهترین کار در زمان خرید دوربین ‌های مداربسته این است که بتوانید دوربین ‌هایی را انتخاب کنید که علاوه بر کیفیت و کارایی بالایی که دارند، قیمت مناسبی نیز داشته باشند. این موضوع سبب می‌شود تا هم هزینه زیادی را بابت این کار متقبل نشده باشید و هم سبب می‌شود تا دوربین‌ های باکیفیتی را خریداری نمایید.

  • کیفیت دوربین ‌ها

کیفیت دوربین ‌ها

مسلماً کیفیت دوربین‌ های مداربسته می‌تواند یکی از موارد بسیار مهم در هنگام خرید دوربین مداربسته به شمار رود. در صورتی که دوربینی که خریدید دارای کیفیت پایینی باشد، مسلماً با این موضوع روبرو می‌شوید که یا دائماً دوربین ‌ها دچار نقص فنی می‌شوند و نیاز به تعمیر دارند و یا آن که به مرور زمان دچار افت کیفیت در عملکرد می‌شوند که سبب می‌شود ناچار به تعویض و یا تعمیر دوربین ‌ها شوید.

به طور کلی اگر بخواهیم در خصوص کیفیت دوربین ‌ها صحبت کنیم باید بگوییم که معمولاً این محصولات دارای دو کیفیت عالی و متوسط هستند. البته کیفیت‌های ضعیف نیز در بازار وجود دارند که مربوط به برند‌های گمنام و بی‌نام و نشان می‌دهند و به هیچ وجه به دلیل قیمت پایینی که دارند، توصیه نمی‌شود تا آن‌ها را خریداری نمایید.

سایر مؤلفه‌های خرید دوربین مداربسته

مسلماً علاوه بر پنج مؤلفه‌ای که در طول این مقاله نام بردیم، مؤلفه‌های مختلف دیگری نیز وجود دارند. آن ها می‌توانند بر روی پروسه خرید دوربین مداربسته تأثیر داشته باشند. به طور مثال فضایی که قرار است با دوربین ‌های مداربسته تحت پوشش قرار گیرد. وضعیت آب و هوایی و جوی که قرار است دوربین‌ ها در آن فضا نصب شده و مورد استفاده قرار گیرند. تعداد دوربین ‌هایی که در یک محیط نصب می‌شوند، میزان نگهداری و تعمیر ماهانه و سالانه دوربین‌ ها و… همگی می‌توانند بر روی مؤلفه‌های مهمی که در خرید دوربین مداربسته نقش دارند، تأثیر داشته باشند.

جمع‌بندی

مواردی که در خصوص خرید دوربین مدار بسته مطرح شد را به هنگام خرید کردن از فروشگاه‌های مختلف حتماً در نظر داشته باشید. این کار سبب می‌شود که دوربین ‌های انتخاب شده توسط شما هم کیفیت خوبی داشته باشند و هم قیمت مناسبی را بابت آن‌ها پرداخت کنید. فراموش نکنید که اگر فروشگاه مناسبی همچون رادار را در این زمینه انتخاب نکنید، احتمال این موضوع وجود دارد که هزینه‌هایی بیش از حد انتظار را لازم باشد که برای خرید دوربین مدار بسته پرداخت نمایید و در انتها نیز دوربین‌ های خوبی را به شما عرضه نکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *