دوربین, دوربین مدار بسته

تفاوت دوربین مداربسته HD و Full HD

تفاوت دوربین مداربسته HD و Full HD

دوربین های full hd نسبت به سیستم های HD از نظر کابل کشی و وضوح برتری دارند. با این حال، یک اشکال عمده در دوربین های مداربسته full hd در آن است که برای نصب این دوربین ها باید دانش فنی داشته باشید. دوربین های full hd تصویر ویدئویی را ضبط می کنند، فشرده می کنند و در قالب دیجیتال از طریق شبکه ارسال می کنند. ضبط کننده این دوربین برنامه ریزی شده است تا جریان های ویدئویی را دریافت کرده و آنها را به NVR (ضبط کننده ویدئوی شبکه) ضبط کند. در حالی که دوربین های HD باید مستقیماً به ضبط کننده متصل شوند و ضبط کننده مسئول جمع آوری اطلاعات تصویر، فشرده سازی و ذخیره سازی است. تفاوت دوربین مداربسته HD و Full HD در حالت کلی فقط به کیفیت تصویر خلاصه نمی شود.

 

فردی درحال نصب دوربین مداربسته

دوربین مداربسته HD

 دوربین مداربسته  HD

اصطلاح HD به وضوح در تصاویر و فیلم ها اشاره دارد. این دوربین به جمع آوری شواهد از سیستم های نظارتی در موقعیت های مهم کمک می کند. دوربین های HD را می توان برای سیستم های نظارت تصویری دیجیتال و همچنین آنالوگ استفاده کرد. این دوربین یک گزینه عالی برای کسانی است که قبلاً یک سیستم امنیتی آنالوگ دارند، اما وضوح بهتری برای عکس ها و فیلم های نظارتی خود می خواهند. همچنین دوربین کوچک   مداربسته با کیفیت HD نیز موجود است و در بعضی از اماکن فروشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد.

در ساده ترین راه، دوربین های HD فناوری های IP و آنالوگ را با هم ترکیب می کنند. همچنین به آن رابط ویدئویی کامپوزیت با وضوح بالا (به اختصار HDCVI) نیز گفته می شود. با کمک فرستنده ها و گیرنده های دوربین بی سیم HD می توانید فیلم ها را به صورت بی سیم انتقال دهید. در این حالت از سیستم ویدئویی HDMI استفاده می شود.

 دوربین مداربسته  Full HD

یک دوربین Full HD که اغلب دوربین تحت شبکه نامیده می شود؛ تصاویر ویدئویی را می گیرد، فشرده می کند و با استفاده از کابل آن را به صورت دیجیتالی از طریق اینترنت منتقل می کند. هر دوربین یک آدرس به خصوص دارد. این سیستم نظارت تصویری نسبت به دوربین‌های آنالوگ که دوربین های HD نیز نامیده می شوند از نظر وضوح تصویر و ویدیو نیز بهبود یافته است. این دوربین زوم دیجیتال، اسکن پیشرونده، نرخ فریم قابل تنظیم و بسیاری موارد دیگر را نیز دارا است. یک مورد مهم در استفاده از این دوربین مدار بسته این است که کاربر باید با مفاهیم شبکه کاملاً آشنا باشد.

دوربین مداربسته که در سالنی قرار دارد

دوربین مداربسته Full HD

دوربین مداربسته Full HD بیشتر برای افراد با دانش شبکه که دانش کابل کشی ساختاری دارند یا تجربه کابل کشی شبکه را دارند مناسب است. سیستم های دوربین مداربسته Full HD می توانند بسیار انعطاف پذیر باشند. این دوربین ها صرفه جویی زیادی در هزینه ها و نصب می کنند. استفاده از این دوربین در سایت های بزرگ یکی از بهترین گزینه ها است. با استفاده از دوربین Full HD از نیاز به کابل کشی مجدد برای دوربین های اضافی خودداری کنید. از شبکه WIFI برای اتصال ساختمان ها استفاده کنید و سپس چندین دوربین روی آن قرار دهید. دوربین های Full HD به صورت پکیج دوربین مداربسته نیز یافت می شوند.

 تفاوت دوربین HD و Full HD

تفاوت‌های زیر بین دو نوع دوربین مداربسته یعنی دوربین HD و دوربین Full HD به شما کمک می‌کند تا مزایای آن ‌ها را در کاربرد هایشان بهتر درک کنید. تفاوت این دوربین ها به شرح زیر است:

  • کیفیت تصویر : سیستم های دوربین Full HD دارای وضوح 1080 پیکسل است و دوربین های آنالوگ HD دارای رزولوشن 720 مگاپیکسل هستند.
  • فضای ذخیره ‌سازی : اکثر دوربین‌های Full HD به صورت دوربین سیم کارتی عرضه می شوند و از کارت‌های SD برای ارائه فضای ذخیره‌سازی داخلی برای ذخیره بیشتر تصاویر در صورت قطع شبکه استفاده می کنند. از سوی دیگر، ذخیره سازی ویدئو با دوربین های آنالوگ HD در دسترس نیست.
  • پهنای باند : دوربین‌های آنالوگ HD از کابل‌کشی کواکسیال استفاده می‌کنند و برای مشاغلی که نمی‌خواهند سیستم آنالوگ و کابل‌های موجود خود را جایگزین کنند، بهترین گزینه هستند. کابل کشی کواکسیال به دلیل دسترسی طولانی خود شناخته شده است و می تواند بیش از 500 متر را در طول نصب طی کند. از سوی دیگر، دوربین های Full HD با کابل CAT 5/6 کار می کنند که تقریباً به 100 متر محدود می شود.

نوعی دوربین مداربسته که به دیواری نصب شده است

دوربین مدار بسته HD

 مزایای دوربین مداربسته  HD

دوربین مداربسته HD مزایای زیادی دارد. یکی از مزایا کیفیت مطلوب این دوربین ها به شمار میرود. همچنین این دوربین ها به سیستم زنگ خطر خانه نیز میتوانند متصل شوند و اگر فعالیت مشکوکی رخ داد سریع به سیستم زنگ خطر اخطار بفرستند. از دیگر مزایای این دوربین ها میتوان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

  • شواهد ویدئویی با کیفیت بالا : فیلم‌هایی با کیفیت بالا که از دوربین‌های خود دریافت می کنید به شما کمک می کند تا هر اتفاقی را که در ملک شما می‌افتد را با شفافیت بالا ببینید.
  • کمک به مطالبات بیمه : هنگامی که به دلیل خرابکاری یا سرقت نیاز به ادعای بیمه خانه دارید، دوربین امنیتی با کیفیت بالا همه چیزهایی که در ملک شما اتفاق افتاده است را ضبط می کند.
  • حفاظت با سیستم هشدار : هنگامی که ترکیبی از دوربین های امنیتی با کیفیت بالا بعلاوه یک سیستم هشدار را نیز به همراه دارید، خانواده شما همیشه احساس امنیت و آرامش خواهند داشت.

نوعی دوربین بی بی کم که در کنار آن تلفن همراه قرار دارد

دوربین مدار بسته Full HD

 مزایای دوربین مداربسته  Full HD

بسیاری از شرکت‌ها برای محافظت از ساختمان‌ها، پارکینگ‌ها، کارکنان، بازدید کنندگان، جلوگیری از وقوع جرم و ارائه پوشش مطمئن در صورت نیاز به دوربین های مداربسته Full HD متکی هستند. بعضی از این دوربین ها مجهز به دستگاه شنود می باشند و صدا های اطراف خود را همراه با تصویر کیفیت بالا ضبط می کنند. از دیگر مزایای این دوربین ها میتوان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

  • وضوح تصویر عالی : اگر به تصاویر واضح و شفاف نیاز دارید، باید دوربین های Full HD را انتخاب کنید. وضوح تصویر دوربین‌های Full HD بسیار برتر از دوربین‌های آنالوگ است و پس از نصب، می‌ توانید بر روی جزئیات دقیق در عکس از راه دور زوم کنید.
  • نصب اسان : یک دوربین Full HD از طریق یک کابل به یک سوئیچ شبکه متصل می شود که هم دوربین از آن تغذیه می کند و هم داده ها را منتقل می کند.
  • امنیت بیشتر : دوربین‌های Full HD فیلم‌های ویدیویی رمزگذاری ‌شده و احراز هویت شده را ضبط می‌ کنند. این دوربین ها با این روش نسبت به دوربین های HD ایمن تر می شوند.

جمع بندی

تفاوت دوربین مداربسته HD و Full HD بسیار زیاد می باشد. از این نوع تفاوت ها میتوان در کیفیت تصویر و امنیت آن اشاره کرد. همچنین بعضی مدل های دوربین مداربسته Full HD دارای میکروفون است. اما در حالت کلی هم دوربین های مداربسته HD و Full HD از طریق شبکه، دستگاه های تلفن همراه و تبلت قابل دسترسی هستند.

 

منبع

 

سوالات متداول

میزان مقدار کیفیت تفاوت دوربین مداربسته HD و Full HD چقدر است؟

در full hd میزان کیفیت 1080 و در دوربین مداربسته HD به 720 مگاپیکسل میرسد

 

شما برای یک اتاق چه مدل دوربینی رو معرفی میکنید؟

ما برای فضاهای کوچک که نیاز به دید 360 درجه داشته باشه دوربین بی سیم لامپی رو معرفی مکنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *