دوربین مدار بسته

انتخاب زاویه مناسب برای نصب دوربین مدار بسته

انتخاب زاویه مناسب برای نصب دوربین مدار بسته

زاویه نصب دوربین مدار بسته یکی از مهم‌ترین کار‌هایی است که یک نصاب پک دوربین تحت شبکه می‌تواند انجام دهد. در صورتی که زاویه مناسبی برای دوربین انتخاب نشود، دوربین نیز نمی‌تواند پوشش خوبی از محیط را داشته باشد. در نهایت تمام هزینه و وقتی که صرف کرده‌اید از بین خواهد رفت. فراموش نکنید که دوربین مداربسته بایستی حتماً در زاویه و شرایط مناسبی قرار گیرد. در ادامه در خصوص زاویه نصب دوربین مداربسته و همچنین نکات تکمیلی که در این زمینه وجود دارد صحبت خواهیم کرد. همچنین سعی می‌کنیم تا شما را با این موضوع آشنا سازیم.

مؤلفه‌های مهم در انتخاب زاویه نصب دوربین مداربسته

مؤلفه‌های مهم در انتخاب زاویه نصب دوربین مدار بسته

برای آن که بتوانید بهترین زاویه نصب دوربین مداربسته را انتخاب کنید، لازم است که به طور حتم چندین مؤلفه مهم را در نظر بگیرید. شاید به صورت جسته و گریخته این نکات را بدانید، اما مسلماً زمانی که این نکات جمع‌بندی می‌شوند، می‌توان هر چه بهتر و ساده‌تر آن‌ها را مورد توجه قرار داد و از آن‌ها استفاده کرد. فراموش نکنید که حتماً باید این نکات را رعایت کنید. در غیر این صورت امکان این موضوع وجود دارد که تمامی هزینه‌هایی که بابت خرید دوربین ‌های مداربسته کردید. همچنین هزینه‌های نصب آن‌ها کرده‌اید، به هدر رود.

اگر این اتفاق رخ دهد، این موضوع پیش می‌آید که ناچار شوید تا مجدداً هزینه‌های نصب را بپردازید. حتی زاویه مناسب برای نصب دوربین‌ های مداربسته را پیدا کنید. نوع دوربین، زاویه اولیه، اهدافی که قرار است مورد بررسی قرار گیرند. محدودیت‌هایی که در محیط وجود دارد و همچنین استتار دوربین از جمله مهم‌ترین موارد محسوب می‌شوند. این موارد را در ادامه به شکل کامل‌تر و بهتری توضیح داده‌ایم و سعی می‌کنیم تا این موارد را به طور کامل بیان کنیم که هیچگونه شک و شبهه و ابهامی برای شما باقی نماند.

  • نوع دوربین‌ های مداربسته

اولین نکته در پیدا کردن زاویه نصب دوربین مداربسته مربوط به نوع دوربین‌ ها می‌شود. نوع دوربین‌ هایی که قرار است انتخاب کنید می‌تواند اهمیت زیادی داشته باشد. برخی از دوربین ‌ها زاویه ۳۶۰ درجه را پوشش می‌دهند و برخی دیگر صرفاً می‌توانند ۹۰ الی ۱۸۰ درجه را تحت پوشش خود قرار دهند. فراموش نکنید که برای آن که بتوانید زاویه مناسب را پیدا کنید، ابتدا باید نوع دوربین خود را مشخص کنید و سپس زاویه را متناسب با آن در نظر بگیرید.

  • زاویه اولیه

مسلماً هم شما و هم نصاب دوربین در همان نگاه اول چندین قسمت و زاویه را به صورت تخمینی در نظر می‌گیرید که می‌توانند نسبت به دیگر بخش‌ها دارای موقعیت مکانی بهتری برای نصب دوربین باشند. به طور کلی اگر زاویه اولیه را به شکل مناسبی انتخاب کنید، می‌توانید برای تعیین دقیق زاویه مناسب و نهایی موفق‌تر باشید. زیرا مسلماً تعداد نقاط وصل کردن دوربین محدود‌تر و پیدا کردن زاویه نصب دوربین مداربسته مناسب نیز راحت‌تر و سریعتر انجام خواهد شد.

  • محدودیت‌های محیط

محدودیت‌های محیط به موردی گفته می‌شود که سبب می‌شوند تا دوربین ما به خوبی نتواند عملکرد داشته باشد. محدودیت‌های محیط در حقیقت مربوط به زمانی هستند که دوربین نمی‌تواند در جای مناسبی فیکس شود، اشعه آفتاب مستقیماً بر روی لنز دوربین است، جهت وزش باد اجازه عملکرد درست را نمی‌دهد، محیط پر از گرد و غبار است و… همگی این موارد سبب می‌شوند تا محدودیت‌های محیطی بر روی انتخاب زاویه نصب دوربین مداربسته اثر‌گذار باشند.

  • استتار دوربین

استتار دوربین

در برخی از مواقع این موضوع توسط مشتری مطرح می‌شود که نمی‌خواهد دوربین‌ های مدار بسته‌ای که نصب کرده است در ملا عام و به اصطلاح جلوی چشم باشد. زمانی که مشتری چنین چیزی را از شما می‌خواهد، نمی‌توانید مکان‌های زیادی برای نصب کردن دوربین پیدا کنید و باید به دنبال نقاطی بگردید که هم سوژه‌های هدف را به خوبی بتوانید با دوربین رصد کنید و هم آن که دوربین قابل دید نباشد.

  • شرایط جوی

شرایط جوی مورد مهم بعدی است که نباید از قلم بیفتد. شرایط جوی به معنی میزان رطوبت هوا، میزان تابش نور خورشید و زاویه تابش آن، میزان بارش باران و… است. زمانی که این مؤلفه‌ها را در نظر داشته باشید، می‌توانید هرچه بهتر و ساده‌تر تصمیم بگیرید که دوربین مداربسته قرار است در کجا نصب شود. در صورتی که دوربین مدار بسته تحت تابش دائمی نور خورشید باشد و یا دائماً زیر باران قرار داشته باشد، قطعاً نمی‌توانید کیفیت و کارایی خوبی را از آن در طول زمان انتظار داشته باشید. همین موضوع سبب می‌شود تا نیاز به بررسی این عامل نیز بسیار بالاتر رود.

  • اهداف مورد بررسی

در واقع اهداف مورد بررسی را باید پیش از دیگر موارد قرار می‌دادیم. این موضوع می‌تواند نسبت به هر چیز دیگری دارای اهمیت بیشتری باشد.  به همین دلیل است که باید آن را بسیار بیشتر مورد توجه قرار داد. زمانی که بدانید قرار است کدام بخش و یا کدام فرد را تحت نظر داشته باشید، می‌توانید در مورد زاویه نصب دوربین مداربسته نیز راحت‌تر و بهتر تصمیم‌گیری کنید. فراموش نکنید که شناخت هدف‌های مورد بررسی اهمیت بسیار زیادی دارد و بهتر است حتماً به درستی آن‌ها را چک نمایید.

جمع‌بندی

مواردی که در طول این مقاله در خصوص زاویه نصب دوربین مدار بسته مطرح شد می‌تواند به شما کمک کند که هرچه بهتر و بیشتر بتوانید در خصوص محل نصب دوربین‌ های مورد نظرتان تصمیم‌گیری کنید. فراموش نکنید که پیدا کردن یک زاویه مناسب برای نصب انواع رادار مدار بسته و حتی انواع دوربین کوچک، موضوعی است که نیاز به کمی دقت و همچنین تجربه و مهارت دارد. به همین دلیل بهتر است این کار را به نصاب دوربین‌ ها بسپارید و از او بخواهید که بهترین و دقیق‌ترین زاویه را انخاب نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *