دوربین مدار بسته

استاندارد های دوربین مدار بسته چه چیزی باید باشد؟

استاندارد های دوربین مدار بسته چه چیزی باید باشد؟

یکی از دغدغه‌های اصلی کسانی که قصد خرید دوربین مدار بسته دارند، تشخیص نوع اصل دوربین از فیک آن است. برای آنکه بتوانید این دو را از یکدیگر تمیز دهید، یکی از روش‌ها، توجه و دقت نظر داشتن به استانداردها است. لذا در این مقاله از فروشگاه رادار مدار بسته، قصد داریم به استاندارد های دوربین مداربسته اشاره نماییم تا با دانستن آنها بتوانید جنس اصل را خریداری نمایید. بعلاوه می‌توانید از مشاوره کارشناسان فروش این فروشگاه نیز بهره لازم و کافی را ببرید.

استاندارد NTSC:

در اولین مرحله، هر دوربین مدار بسته لازم است این استاندارد را دارا باشد چرا که NTSC تضمینی برای این موضوع است که شما عزیزان کالایی معتبر را از یک برند معتبر خریداری کرده اید.
NTSC مخفف عبارت National Standard Television Committee به معنای کمیته ملی استاندارد تلویزیون می‌باشد.

استاندارد PAL:

استاندارد های دوربین مداربسته و استاندارد PAL

استاندارد بعدی PAL یا Phase Alternating Line است که تفاوت عمده آن با استاندارد قبلی در رزولوشن بین دو سیستم و فریم در ثانیه می‌باشد:

  • سیستم تصویری پال: 576*720 پیکسل و نرخ فریم 25 فرکانس در ثانیه
  • سیستم تصویری ان تی اس سی: 480*720 پیکسل و نرخ فریم 30 فرکانس در ثانیه

معمولا اگر بخواهند نوشته‌ها واضح‌تر و روشن‌تر نمایش داده شود، از سیستم پال استفاده می‌شود و اگر تصویر صاف‌تر (با لرزش کمتر) مد نظر باشد، بایستی به سراغ ان تی اس سی رفت.

همچنین بخوانید: شمارش افراد در دوربین مدار بسته چگونه ممکن است؟

استاندارد IP در دوربین مداربسته

یکی دیگر از استاندارد های دوربین مدار بسته استاندارد IP است.

IP یک کد حفاظت از نفوذ در اشیا الکتریکی است و استاندارد IP در دوربین مدار بسته، نشان دهنده مقاومت دستگاه‌ها و تجهیزات الکتریکی در برابر اجسام جامد و مایعات است.
IP مخفف عبارت Ingress Protection است و اولین رقم بعد از آن نشان دهنده مقاومت در برابر ذرات ریز گرد و غبار و رقم دوم نمایش دهنده مقاومت در برابر رطوبت می‌باشد.
در زیر جدول استاندارد IP را مشاهده می‌کنید:

رقم اول رقم دوم
0: محافظتی در برابر اجسام ندارد 0: هیچگونه محافظت خاصی ندارد
1: حفاظت در برابر ورود اجسام جامد با قطر بزرگتر از 50 میلیمتر 1: جلوگیری از نفوذ قطراتی که به صورت عمودی بر روی بدنه می‌ریزند.
2: مقاوم در برابر ورود اجسام جامد با قطر بزرگتر از 12 میلیمتر 2: حفاظت در برابر ریخته شدن قطرات آب در زاویه 15درجه نسبت به خط عمود
3: مقاوم در برابر ورود اجسام جامد با قطر بزرگتر از 2.5 میلیمتر 3: محافظت در برابر پاشیدن آب در زاویه 15 درجه نسبت به خط عمود
4: مقاوم در برابر ورود اجسام جامد با قطر بزرگتر از 1 میلیمتر 4: حفاظت در برابر پاشیدن آب از همه جهات
5: مقاومت نسبی در برابر ورود گرد و غبار به بدنه 5: محافظت از ریخته شدن آب با فشار از همه جهات
6: مقاومت کامل در برابر گرد و غبار 6: محافظت از ریخته شدن آب با شدت خیلی زیاد از همه جهات
7: محافظت در مقابل غوطه ور شدن دستگاه در آب
8: دستگاه بدون هیچگونه اثر مخرب، قادر است به طور داﺋمی در آب غوطه ور باشد

 

استاندارد IK:

استاندارد IK نمایش دهنده مقدار مقاومت محفظه‌های الکتریکی در برابر اثرات مکانیکی خارجی یا ضربات سخت است که از IK00 تا IK10 نمایش داده می‌شود و هر کدام معنای مخصوصی نیز دارد.
برای مثال IK01 یعنی مقاومت در برابر 0.14 ژول انرژی (که این انرژی معادل است با سقوط یک جسم 0.25 کیلوگرمی از فاصله 56 میلی متری)

ارتفاع استاندارد نصب دوربین مداربسته

استاندارد های دوربین مدار بسته و ارتفاع استاندارد نصب دوربین

 

نکته دیگری که در مجموعه استاندارد های دوربین مدار بسته باید به آن توجه شود ارتفاع نصب است. در واقع پس از تهیه و خرید دوربین مدار بسته، نکته مهم، انتخاب مکان و ارتفاع مناسب برای نصب دوربین است.
طبق گفته کارشناسان، بهترین مکان برای نصب دوربین مدار بسته عبارتست از:

  1. نصب دوربین بالای درب ورودی
  2. قرار دادن دوربین مداربسته در بالای پارکینگ
  3. قرار دادن دوربین در بالای پنجره طبقه اول
  4. جایگذاری دوربین در بالای درب پشت بام

اما اگر می‌خواهید بدانید که مناسب‌ترین و بهترین ارتفاع برای نصب دوربین مداربسته چقدر است، لازم است در نظر داشته باشید این موضوع بستگی به این دارد که در چه محلی و برای نظارت بر کدام نقاط، قصد استفاده از دوربین را دارید. اما به طور کلی دوربین مداربسته باید در ارتفاع 2.4 تا 2.6 متر از سطح زمین نصب گردد.

جمع بندی

در این مقاله از فروشگاه رادار مدار بسته به معرفی استانداردهای لازم برای دوربین‌های مدار بسته پرداخته شد تا شخص خریدار با در نظر گرفتن این موارد، جنس مطمئنی را بخرد.
بعلاوه در نظر داشته باشید که ضمن تهیه و سفارش انواع مختلف دوربین‌های مداربسته تحت شبکه، در صورت نیاز می‌توانید ردیاب، هندزفری نامرئی، مودم همراه 4جی، دستگاه فرکانس یاب و دستگاه ضبط صدا را نیز خریداری نمایید.
در انتها برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره پیش از خرید انواع دوربین‌های مدار بسته، این امکان وجود دارد که از طریق شماره‌های قرار گرفته بر روی سایت، با واحد فروش مجموعه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *