ردیاب, ردیاب حیوانات, ردیاب خودرو, ردیاب شخصی, ردیاب موتورسیکلت

ارسال لوکیشن بدون اینترنت

تصویر شاخص ارسال لوکیشن بدون اینترنت

GPS یک فناوری ضروری است که به شدت در دستگاه های تلفن همراه استفاده می شود. با این حال، کاربران در مورد عملکرد GPS سؤالاتی دارند. این که آیا این فناوری از داده های اینترنت استفاده می کند، آیا می تواند بدون Wi-Fi، سرویس تلفن همراه و غیره کار کند؟ ما به این سؤالات پاسخ خواهیم داد. با پیشرفت های روز افزون در فناوری مدرن، اکثر مردم گوشی هوشمند دارند. یکی از پرکاربردترین اپلیکیشن هایی که به صورت استاندارد با گوشی هوشمند ارائه می شود، جی پی اس می باشد.

اگر گم شوید و راه خانه خود را پیدا نکنید یا حتی اگر به تعطیلات می روید و باید از A به B برسید، این خدمات می تواند واقعا مفید باشد. مهم نیست کجا هستید، می توانید از جی پی اس برای رسیدن به مقصد استفاده کنید. این روزها همه چیز آنقدر به اینترنت وابسته است که بدون آن مشکلات زیادی برایمان پیش می آید؛ ولی تا به حال فکر کردید اگر در جایی از شهر باشید که اینترنت بسیار ضعیف یا قطع شده باشد و چگونه باید بدون اینترنت، لوکیشن خود را پیدا کنید؟

چند عدد ردیاب خودرو

استفاده از جی پی اس برای رسیدن به مقصد

جی پی اس بدون اینترنت چگونه کار می کند؟

GPS فقط یک رادیو است که داده‌ های موقعیت مکانی را از ماهواره‌ ها دریافت می‌کند، بنابراین رادیو آن جدا از WiFi، Cellular یا بلوتوث کار می کند. زمانی که شما از ردیاب خودرو استفاده کرده اید، دیگر نیازی نیست که حتما به اینترنت وصل باشید؛ حتی به روز رسانی مرتب آنها چندان مفید نیست. اگر نمی توانید از طریق اینترنت به نقشه یا اطلاعات مسیر خود دسترسی پیدا کنید، می توانید از نقشه های دانلود شده استفاده کنید.

جی پی اس برای اینکه بتواند بدون اینترنت کار کند، داده و سیگنال های ماهواره ای را جمع آوری می کند و اطلاعات دقیق را در اختیار کاربران قرار می دهد. جی پی اس از سه جزء اصلی تشکیل شده است: گیرنده های GPS، نقشه ها و سکوهای ناوبری؛ تلفن شما دارای یک گیرنده GPS یکپارچه است که می تواند موقعیت مکانی شما را بدون داده تلفن همراه تعیین کند.

زمانی که به اینترنت دسترسی دارید می توانید نقشه ها را در دستگاه GPS ذخیره کنید و نیازی به اتصال دوباره نیست، زیرا نقشه دچار تغییر چندانی نمی شود. نیاز نداشتن به اینترنت فقط در صورتی انجام می شود که نقشه هایی را که به عنوان نقشه های آفلاین نیز شناخته می شوند را از قبل دانلود کنید. آفلاین به معنای عدم اتصال Wi-Fi یا داده تلفن همراه می باشد.

نمایی از تلفن همراه که تصویر لوکیشن را نمایش داده

استفاده از جی پی اس

چند راه استفاده از جی پی اس بدون اینترنت

خوشبختانه شما می توانید از GPS بدون اتصال به اینترنت استفاده کنید. این برای هر دو دستگاه Android و IOS صدق می کند. نقشه‌ های روی موبایل شما برای کار کردن نیازی به استفاده از اینترنت ندارند زیرا مسیرها اغلب تغییر نمی‌کنند و نیازی به خدماتی مانند به ‌روزرسانی‌ های زنده نیست. با این اوصاف، تا زمانی که این نقشه‌ ها را برای استفاده آفلاین در دستگاه دانلود و ذخیره نکرده باشید، نمی‌توانید آنها را ببینید زیرا بدون اتصال داده، دستگاه شما نمی‌تواند نقشه را در دستگاه بیاورد.

اگر نیاز به دانستن اطلاعاتی مانند به‌ روزرسانی‌ های زنده مانند ترافیک و مسدود شدن جاده‌ ها داشتید، برای دریافت آنها باید اینترنت داشته باشید. بنابراین بدون اتصال داده به اینترنت، دستگاه شما همچنان می‌تواند با استفاده از GPS مکان شما را پیدا کند ولی برای پیدا کردن مسیر و مقصد باید به صورت آفلاین نقشه و موقعیت های مکانی را از قبل دانلود کنید و به صورت آفلاین از آنها استفاده کنید.

نوعی حی پی اس خودرو

جی پی اس

معرفی چند نرم افزار برای استفاده از جی پی اس بدون اینترنت

شما می توانید هر برنامه ای که مربوط به موقعیت یابی مکان باشد را از اپ استور یا گوگل دانلود کنید. از پرکاربردترین برنامه های جی پی اس که بدون اینترنت کار می کند شامل، Waze، Google Maps و Apple Maps است. هنگامی که به اینترنت وصل هستید، تلفن شما از قابلیتی به نام Assisted GPS استفاده می‌ کند تا از موقعیت دکل‌ های تلفن همراه و سایر شبکه‌ های وای فای برای تعیین مکان دقیق شما استفاده کند. یک سرویس GPS از نظر فنی بدون اینترنت کار نمی کند، اما رادیو GPS همچنان از طریق ماهواره ها برای مواردی که به داده ها دسترسی ندارید، استفاده می کند.

فردی درحال ردیابی از طریق تلفن همراه خود

ردیاب آهنربایی

میزان دقیق و دقت جی پی اس بدون اینترنت چقدر است؟

وقتی به اینترنت وصل نیستید همیشه می توانید راهی برای استفاده از سیستم ناوبری GPS پیدا کنید. اگر از قبل می‌ دانید که اینترنت تلفن همراه یا وای‌ فای ندارید، می‌ توانید نقشه‌ ای را از Google Maps دانلود کنید تا برای شرایط های اضطراری که نت کار نمی کند، آماده باشید. اگر متوجه شدید که در مسیر رسیدن به جایی جدید بدون هیچ مسیریابی گیر کرده اید، برنامه هایی وجود دارد که می توانید از قبل روی تلفن خود نصب کنید تا با آن در مسیر خود حرکت کنید.

از آنجایی که جی پی اس ها به صورت پیش فرض نیازی به داشتن اینترنت ندارند و آنها از تغییر سیگنال های دریافتی موقعیت شما را پیدا می کنند، پس نباید نگران پایین بودن دقت آن باشید. چون به راحتی می توانید مسیر خود را پیدا کنید. البته به مواردی چون بسته بودن جاده، ترافیک یا دوربین های پلیس بدون اینترنت دسترسی ندارید؛ اما از آنجایی که پیدا کردن مسیر و رسیدن به مقصد مهمتر است، پس نگران آن نباشید. شما می توانید برای راحتی بیشتر اقدام به خرید ردیاب کوچک کنید.

نوعی ردیاب خودرو

ردیاب شخصی

نتیجه گیری

برنامه های جی پی اس به نوعی ردیاب موتور سیکلت نیز هستند. همه آنها یک نوع عملکرد دارند ولی با این حال هر برنامه ای با دیگری تفاوت هایی دارد که شما خودتان می توانید با امتحان کردن ببینید با کدامیک راحت تر هستید. آنها به شما کمک می کنند تا جی پی اس بدون اینترنت را تجربه کنید و در خیابان یا شهرهای ناشناخته گم نشوید. تنها عیب این موقعیت یاب های مکانی این است که، شما نمی توانید به جزئیات مسیر خود از جمله ترافیک، زمان رسیدن به مقصد و دوربین های پلیس دسترسی داشته باشید.

توجه داشته باشید که صرف نظر از اینکه کدام برنامه را انتخاب می کنید، نقشه های آفلاین فقط می توانند مسیرهای از قبل دانلود شده را به شما نشان دهند و سایر مسیرها در دسترس نیستند. مطمئن شوید تا داده های لازم برای خیابان یا منطقه ای که می خواهید بروید را، پیش از موعد دانلود کنید.

 

منابع: mobileinternist.com

wikimonks.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *