خودرو, دوربین, ردیاب خودرو

آموزش نصب دوربین دنده عقب

تصویر شاخص نصب دوربین دنده عقب

حرکت در دنده عقب برای مسیر طولانی یا انجام یک پارک دوبل عالی در فضایی تنگ، می تواند بسیار مشکل باشد. در ضمن مهم نیست چقدر در رانندگی مهارت دارید، همیشه نقاط کوری وجود دارند که حرکت به سمت عقب را خطرناک و دشوار می کنند. دوربین دنده عقب که اساسا یک دوربین کوچک با زاویه دید عریض است، به شما امکان می دهد به راحتی قسمت پشت ماشین خود را ببینید. بنابراین نصب دوربین دنده عقب بهترین راهکار برای رانندگی ایمن می باشد. بیایید نکات مربوط به نصب این دوربین ها را یاد بگیریم.

راهنمایی تخصصی نصب دوربین دنده عقب

نصب این دوربین ها اغلب سریع و نسبتا ساده است. بدین منظور تنها باید دستورالعمل همراه کیت دوربین خود را دنبال کنید و حوصله به خرج دهید. اکثر اوقات حتی نیازی نیست که سوراخی در ماشین خود ایجاد کنید، زیرا سیم ها را می توان از طریق کانال های موجود عبور داد. اکنون 2 فاکتور اساسی جهت نصب دوربین های دنده عقب را مرور می کنیم:

خرید دوربین دنده عقب

 

  1. استفاده از ابزارهای مناسب

مانند نصب سایر تاسیسات شما برای جایگذاری این قطعه نیز به ابزار و تجهیزات خاصی نیاز دارید که باید قبل از شروع تهیه کنید. البته اکثر این ابزارها بسیار ساده بوده و در هر خانه و مکانی یافت می شوند، از جمله:

  • تجهیزات ایمنی نظیر دستکش
  • سیم چین
  • دم باریک
  • مولتی متر
  • نوار الکتریکی
  • پیچ گوشتی
  • دستگاه لحیم کاری
  • مته
  • اتصالات کابل
  • مجموعه سوکت
  • کانکتور یا posi-tap
  1. انتخاب محل قرارگیری دوربین

اولین و واضح ترین مکان برای تصمیم گیری در مورد محل نصب دوربین دنده عقب، قسمت پشتی وسیله نقلیه شما است. دوربین باید طوری نصب شود که هیچ مانعی در مقابل آن وجود نداشته باشد و هنگام باز کردن درب صندوق عقب، تداخلی در آن ایجاد نشود. به خاطر داشته باشید که بسته به محل قرارگیری دوربین، تصویر حاصل متفاوت خواهد بود. در ضمن اگر قصدتان محافظت از خودرو و خرید دوربین مخفی است، پس باید هنگام نصب به خوبی آن را استتار کنید.

قیمت دوربین دنده عقب

 

نصب فیزیکی

دوربین های دنده عقب از نظر ویژگی و قابلیت ها تنوع بالایی دارند مانند دوربین سیم کارتی و بسیاری انواع دیگر. اما دوربین های موجود در بازار از لحاظ نصب فیزیکی به طور کلی شامل دو دسته هستند:

  • دوربین پایه دار

اگر می خواهید دوربین خود را در قسمت زیرین سپر نصب کنید، این مدل انتخاب خوبی است. دوربین های پایه دار برای ماشین های شاسی بلند نیز دید خوبی را فراهم می کنند. جهت نصب این نوع پایه اغلب نیازی به مته زدن وسیله نقلیه ندارید. دوربین های پایه دار در طرح های بلند و کوتاه در دسترس هستند و می توانند به نقاط مشخصی از وسیله نقلیه متصل شوند.

  • دوربین با نگهدارنده فنری

شما می توانید این دوربین را به راحتی در قسمت بالا یا پایین پلاک نصب کنید. البته بدین منظور نیاز به مته کاری و ایجاد سوراخ دارید. از جمله مزایای نگهدارنده های فنری این است که بسیار محکم هستند و به شما اجازه می دهند دوربین را با اطمینان خاطر متصل کنید. به علاوه این مدل را می توان در مکان های غیرمعمول نیز نصب کرد. البته ایجاد سوراخ های مناسب جهت موفقیت در نصب دوربین دنده عقب بسیار حائز اهمیت است.

راهنمای نصب و راه اندازی دوربین دنده عقب

 

سیم کشی برق دوربین دنده عقب

چند مسیر پرکاربرد برای سیم کشی وجود دارند و انتخاب یکی از آنها به تصمیم شما یا تکنسین و همچنین نوع وسیله نقلیه وابسته است. بر همین اساس شما می توانید سیم ها را از کف یا سقف ماشین به سمت جلو انتقال دهید. پس از انتخاب مسیر، باید لاستیک ها و موکت هایی که بر سر راه هستند را بردارید تا سیم ها را از زیر آنها عبور دهید.

شما باید به دنبال مجموعه سیم کشی سازنده بگردید و سعی کنید از همان مسیر برای دوربین نیز استفاده کنید. این بهترین مسیر سیم کشی بوده و کار را بسیار آسان می کند. در مرحله بعدی به کمک چراغ های پشتی، منبع تغذیه دوربین دنده عقب را شناسایی نمایید.

با استفاده از مولتی متر سیم کشی های مثبت و منفی منبع را پیدا  کنید. اکنون به وسیله کانکتور سیم منفی دوربین را به سیم منفی منبع و سیم مثبت را به همتای خود متصل نمایید. به منظور مراقبت از سیم ها از نوار چسب کمک بگیرید. بعد از پایان کار فراموش نکنید تمام قسمت هایی که برداشته بودید را سر جای خود بگذارید.

نصب دوربین دنده عقب

 

اتصال دوربین دنده عقب به مانیتور داخل کابین خودرو

جهت برقراری اتصال بین دوربین و مانیتور داخل ماشین باید برخی ویژگی های زیر را در نظر بگیرید:

  • فعال سازی دوربین

زمانی که دوربین دنده عقب به یک رابط ویدئویی متصل می شود، فعالسازی از طریق گذرگاه CAN یا +12 V از لامپ های پشتی صورت می گیرد. این مسئله به وسیله نقلیه بستگی دارد. به همین دلیل هنگام اتصال باید وارد منوی Factory شوید و یکی از این دو روش فعالسازی را انتخاب کنید.

  • بررسی ویژگی ها

از دیگر مواردی که هنگام اتصال دوربین و رابط ویدئویی باید رعایت نمایید، شناسایی اندازه، وضوح، نوع و سازنده مانیتور است. پس از تشخیص این فاکتورها می توانید سوئیچ های DIP را در موقعیت مربوطه قرار دهید.

  • شناسایی دوربین دنده عقب

سوئیچ DIP مسئول شناسایی دوربین شما است و باید موقعیت آن به درستی تنظیم شود. برای یافتن موقعیت این سوئیچ به کتابچه راهنمای رابط ویدئویی مراجعه نمایید.

  • تعیین مدل سیستم ویدئویی

قبل از خرید دوربین دنده عقب، سیستم ویدئویی که توسط ماشین شما پشتیبانی می شود (NTSC یا PAL) را شناسایی کنید. استانداردهای سیگنال ویدئویی پشتیبانی شده توسط دوربین و ماشین می بایست مطابقت داشته باشند.

اکنون که نکات اصلی را پیرامون نحوه اتصال دوربین دنده عقب در ماشین خود می دانید، بهتر می توانید در مورد خرید آن تصمیم بگیرید. ایمنی شما برای ما مهم است و بر همین اساس انواع دوربین مداربسته، ردیاب خودرو و … با بالاترین کیفیت برایتان ارائه کرده ایم. چنانچه در مورد هر یک از محصولات سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره و پشتیبانی تخصصی هستید، با ما تماس بگیرید.

 

منبع

 

 

سوالات متداول

آیا دوربین ماشین به مانیتور ضبط هم متصل میشود؟

بله، دوربین خودرو یا همان دوربین دنده عقب به مانیتور ضبط هم متصل میشود

 

برای حفظ امنیت خودرو به جز دوربین خودرو چه چیزی را پیشنهاد میکنید؟

ما برای امنیت بیشتر خودرو ردیاب خودرو را پیشنهاد میکنیم که هر لحظه بدانید خودروی شما کجا قرار دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *